Blar i Department of Linguistics, Literary and Aestetic Studies på emneord "Lærebøker"
Viser treff 1-7 av 7
-
«Alle kan lære av alle». Skriveopplæring i videregående skole i et dialogisk perspektiv
(Master thesis, 2017-06-14)Sammendrag. Tittel: «Alle kan lære av alle». Skriveopplæring i videregående skole i et dialogisk perspektiv Forfatter: Live Synnøve Surlien Denne masteroppgaven undersøker noen elevers skrivelæringsprosess i arbeid med ... -
"DEN ARABISKE PRINS". Resepsjon av Yahya Hassans dikt i norske lærebøker. En komparativ analyse av lærebøker og offentlig mottakelse.
(Master thesis, 2017-06-14)Erfaringsbasert masteroppgave i undervisning med fordypning i norsk, NORMAU650 Institutt for lingvistiske, litterære og estetiske studier ved Universitetet i Bergen Kandidat: Susanne Lerøy Veileder: Eirik Vassenden OPPGAVENS ... -
Det litterære programmet. Læreres tolkning og implementering av kompetansemålet «å sette sammen og framføre et avgrenset litterært program» i Kunnskapsløftet
(Master thesis, 2014-05-28)Sammendrag Denne masteroppgaven handler om det litterære programmet på vg3, studiespesialiserende program. Målet er å undersøke norsklæreres oppfatning og implementering av det litterære programmet og dets kompetansemål ... -
Fra læreplan til lærebok
(Master thesis, 2018-12-11)Sammendrag Denne masteroppgaven handler om hvordan lærebøker i norsk for Vg1 studieforberedende utdanningsprogram oppfatter og løser endringer i læreplanen. Det sentrale formålet i KL06 er kulturforståelse, kommunikasjon, ... -
Frå Snorre til Ibsen - og kvar er sakprosaen
(Master thesis, 2014-05-14)Denne masteroppgåva handlar om korleis lærebøkene i norsk på Vg2 studiespesialiserande løyser eitt av læreplanmåla i læreplanen frå LK06. Læreplanmålet handlar om at elevane skal lese tekstar frå mellomalderen og fram til ... -
"Læreren og læreboken er de viktigste hjelpemidlene vi har" -En undersøkelse av hvilke utfordringer det knytter seg til å undervise etter den samme læreboken i et klasserom med en heterogen gruppe elever
(Master thesis, 2014-05-28)I denne studien har jeg undersøkt hvilke utfordringer det knytter seg til å undervise etter den samme læreboken i et klasserom med en heterogen gruppe elever. Utvalget i undersøkelsen er hentet fra en videregående skole. ... -
Rette lærebøker?
(Master thesis, 2018-06-16)Denne masteroppgavens målsetning har vært å synliggjøre hvordan LHBTQ-representasjon og skeiv tematikk kommer til uttrykk i norsklærebøkene for videregående skole, og tilstrekkelig begrunne viktigheten av en slik kartlegging. ...