Blar i Faculty of Psychology på emneord "Barn"
Viser treff 1-11 av 11
-
ADHD hos barn sett i lys av sosial representasjonsteori
(Master thesis, 2011-04-15)ADHD is the most common psychiatric disorder among Norwegian children. As more children are diagnosed there has been an increase in both the use of medication and media attention related to the disorder. The dominant ... -
Barn og barndom i skolens sanger
(Master thesis, 2014-05-20)Our understanding of children and childhood seems to have undergone a change in recent years in relation to previous times. Statements such as “children mature more rapidly these days” or “childhood is on the verge of ... -
”Empowerment i praksis”. Evaluering av Kirkens bymisjons nærmiljøarbeid - Ada
(HEMIL-report; 3-2006, Research report, 2006)En evaluering av Nærmiljøprosjektet Ada (drevet av Stiftelsen Kirkens Bymisjon i Bergen). Ada består av tiltakene Åpen barnehage, Bamsehiet, Home-start, og EMPO. Tiltakene er rettet inn mot sårbare familier og utsatte barn. ... -
Funksjonshemmede barn - vold og overgrep. En litteraturstudie.
(Master thesis, 2017-06-27)People with disabilities constitutes about 15% of the world population, in addition to that it is estimated that between 110 and 190 million of these people har significant difficulties in functioning normally. They therefore ... -
Fysisk aktivitet og selvoppfatning hos barn med fedme og normalvektige barn.
(Master thesis, 2009-04-13)Objective: The aim of the present study was to compare self-perception and level of physical activity in children with obesity and normalweight children, and to clarify whether different domains of self-perception are ... -
Fysisk aktivitetsnivå blant 11- og 13-åringar i Sogn og Fjordane
(Master thesis, 2013-05-14)Background and aims Physical activity (PA) contributes positively to children`s physical and mental health. The National Council on Nutrition and Physical Activity recommends that children and adolescents are physically ... -
Hvilke vurderinger foretar barnevernet i bekymringsmeldinger som omhandler vold?
(Master thesis, 2017-06-27)Barnevernstjenesten står ovenfor mange komplekse vurderinger i saker som omhandler vold. Graham, Dettlaff, Baumann, and Fluke (2015) har utviklet et rammeverk (økologisk beslutningsmodell) ut fra hvordan barnevernets ... -
Hvordan skille en mellomspråklig vanske fra dysleksi? En studie av tredjeklassinger med norsk som andrespråk (L2).
(Master thesis, 2018-06-13)The aim of this study was to contribute to knowledge of between-language problems and dyslexia, as well as knowledge of Norwegian as second language (L2) in 3rd grade school children. The test battery assessed basic reading ... -
Negative oppvekstbetingelser og seksuelt overgrep i barndom - implikasjoner for opplevd sosial støtte og selvskadende atferd i voksen alder
(Master thesis, 2014-11-24)Child sexual abuse (CSA) has serious negative long-term effects on the child's mental health. In addition, these children often experience a wide range of family dysfunctions, which alone can have negative effects, and ... -
Norske seksåringers artikulasjon, nasalitet og fonologi - En normering av Testverktøy for artikulasjons- og nasalitetsvansker - norsk versjon (SVANTE-N)
(Master thesis, 2018-06-13)Testverktøy for artikulasjons- og nasalitetsvansker - Norsk versjon (SVANTE-N) aims to evaluate articulation and nasality for people with anatomical defects and functional abnormalities in the oral cavity/throat, such as ... -
Språk og dysleksi - en oppfølgingsstudie av barn kartlagt i barnehagen med RI-5, TRAS og CCC-2 - en studie av ulike utviklingsprofiler
(Master thesis, 2016-05-24)Dyslexia is seen as a multifactorial impairment that can be analyzed at a biological, cognitive, symptomatic and environmental level. Consequently it should be possible to detect early risk factors for dyslexia. The aim ...