Browsing Department of Information Science and Media Studies by Subject "Facebook"
Now showing items 1-6 of 6
-
Brukeren og mediet. En eksplorerende studie om Facebooks rolle og anseelse som nyhetsplattform.
(Master thesis, 2017-09-30)Denne oppgaven søker å forstå hvordan elleve studenter i kategorien digitalt innfødte anser og bruker Facebook til sitt nyhetskonsum. Deres bruk av Facebook og andre nyhetsmedier blir først forklart, før perspektiver fra ... -
I am not that interesting. Social media, privacy literacy, and the interplay between knowledge and experience
(Master thesis, 2013-06-01)Sharing of personal information on the Internet has become increasingly popular. In social media interactions users face a trade-off between the pleasure and usefulness of sharing and the need to protect their privacy. ... -
Ikke-bruk av Facebook og ubehaget bak. En studie av norske Facebook-unnvikere mellom 25-35 år og selvrepresentasjon
(Master thesis, 2017-06-30)Denne studien gir svar på hvorfor enkelte velger å distansere seg fra Facebook i en hverdag der nesten alle har en profil. Ved å fokusere på ikke-bruk i aldersgruppen 25-35 år, retter denne studien seg mot individer vi kan ... -
Politisk aktivisme eller ekkokammer? En studie av mannsdebatt på Facebook
(Master thesis, 2020-07-01)I denne oppgaven undersøker jeg hvordan mannssak og mannsrollen oppleves og diskuteres av menn i to ulike Facebook-grupper. Studien tar utgangspunkt i to norske grupper sentrert rundt kjønns- og likestillingsdebatt. Gruppene ... -
Tung drakamp i sosiale medium. Ei analyse av korleis sosiale medium påverkar makttilhøvet mellom journalistar og politikarar
(Master thesis, 2014-05-15)Problemstillinga som denne oppgåva tar opp er om gjennomslaget for sosiale medium har endra tilhøvet og maktbalansen mellom journalistar og politikarar. Er det slik at politikaren nå har fått meir makt, sidan ho nå kan ... -
Utanfor massemedias filter? Ein analyse av norske partileiarars facebooksider
(Master thesis, 2013-09-02)Ein kvantitativ og kvalitativ analyse av innhaldet på norske partileiarars facebooksider i 2012. Studien belyser Facebooks rolle som arena for politisk kommunikasjon, sjølvpresentasjon og veljardialog. Den undersøker også ...