Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHansen, Stian Marton
dc.date.accessioned2021-06-23T00:05:33Z
dc.date.available2021-06-23T00:05:33Z
dc.date.issued2021-06-02
dc.date.submitted2021-06-22T22:00:35Z
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2760725
dc.description.abstractDenne studien har som formål å analysere i detalj forholdet mellom publikum og innholdsskaper blant de mest brukte sosiale nettverk sidene, for å forstå sammenkoblingen mellom skaper, plattform og publikum. Sosiale mediers popularitet økes hyppig og utvikles med stadig nye teknologier som gir brukere nye muligheter å fremstille seg selv til et økende publikum, samt forandrer diskursen og kulturen rundt disse mediene. Analysen vil ta rede for de mest brukte virkemidlene som blir brukt i sosiale medier, og forstå hvordan de er konstruert fra et tekstuelt perspektiv. Ved høy oppmerksomhet og bruk av sosiale medier innen markedsføring, kunst og kommunikasjon stilles det en rekke spørsmål som vil drøftes i denne oppgaven. Disse spørsmålene vil ta grunnlag innen filosofien avlagt av en rekke forskere innen digital kultur, medievitenskap og relevante fag. Analysen har som formål å finne objektive sannheter om hvordan profilerte innholdsskapere skaper positiv respons hos sine etablerte publikum. I den forstand vil analysen også ta for seg de negative responsene i sammenligning for å undersøke hvordan innholdsskaper reagerer i slike situasjoner, for å finne ut hvordan skapere forholder seg til sitt publikum.
dc.language.isoeng
dc.publisherThe University of Bergen
dc.rightsCopyright the Author. All rights reserved
dc.subjectvirtual communities
dc.subjectDigital culture
dc.subjectFall Guys
dc.subjectsocial media
dc.subjectGeorge Miller.
dc.subjectTwitter
dc.subjectonline persona
dc.subjectmemes
dc.subjectYouTube
dc.subjectcancel culture
dc.titleThe Digital Audience - How social media platforms encourage behavior between content creators and their audiences
dc.typeMaster thesis
dc.date.updated2021-06-22T22:00:35Z
dc.rights.holderCopyright the Author. All rights reserved
dc.description.degreeMastergradsoppgave i digital kultur
dc.description.localcodeDIKULT350
dc.description.localcodeMAHF-DIKUL
dc.subject.nus719906
fs.subjectcodeDIKULT350
fs.unitcode11-21-0


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel