Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBuseth, Anette Fedje
dc.date.accessioned2022-02-25T00:34:51Z
dc.date.available2022-02-25T00:34:51Z
dc.date.issued2021-12-08
dc.date.submitted2022-02-24T23:00:07Z
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2981326
dc.description.abstractDenne Masteroppgaven undersøker dramaturgi i Lene Therese Teigens scenekunstarbeid. Det er en casestudie av forestillingene LIVIA’s ROM og Tiden uten bøker. Jeg kontekstualiserer arbeidet hennes via prosjektteateret, før jeg går videre til å undersøke LIVIA’s ROM gjennom en prosessorientert dramaturgiforståelse. Her undersøker jeg hvordan måten de organiserer arbeidet påvirker forestillingen. I tillegg til dette undersøker jeg hvordan fokuset på historisk fakta og feministisk nylesning av disse påvirker prosessen. Til slutt ser jeg både på LIVIA’s ROM og Tiden uten bøker i en forståelse av dramaturgi som modell. Her forholder jeg meg til Knut Ove Arntzens modell likestilt dramaturgi som inngang til å diskutere forestillingene.
dc.language.isonob
dc.publisherThe University of Bergen
dc.rightsCopyright the Author. All rights reserved
dc.titleDramaturgi i Lene Therese Teigens scenekunstarbeid -En casestudie av LIVIA’s ROM og Tiden uten bøker
dc.title.alternativeDramaturgy in the work of Lene Therese Teigen. - a case study of LIVIA's ROOM and Time without books
dc.typeMaster thesis
dc.date.updated2022-02-24T23:00:07Z
dc.rights.holderCopyright the Author. All rights reserved
dc.description.degreeMasteroppgave i teatervitenskap
dc.description.localcodeTEAT350
dc.description.localcodeMAHF-TEAT
dc.subject.nus715209
fs.subjectcodeTEAT350
fs.unitcode11-21-0


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel