dc.contributor.author | Buseth, Anette Fedje | |
dc.date.accessioned | 2022-02-25T00:34:51Z | |
dc.date.available | 2022-02-25T00:34:51Z | |
dc.date.issued | 2021-12-08 | |
dc.date.submitted | 2022-02-24T23:00:07Z | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2981326 | |
dc.description.abstract | Denne Masteroppgaven undersøker dramaturgi i Lene Therese Teigens scenekunstarbeid. Det er en casestudie av forestillingene LIVIA’s ROM og Tiden uten bøker. Jeg kontekstualiserer arbeidet hennes via prosjektteateret, før jeg går videre til å undersøke LIVIA’s ROM gjennom en prosessorientert dramaturgiforståelse. Her undersøker jeg hvordan måten de organiserer arbeidet påvirker forestillingen. I tillegg til dette undersøker jeg hvordan fokuset på historisk fakta og feministisk nylesning av disse påvirker prosessen. Til slutt ser jeg både på LIVIA’s ROM og Tiden uten bøker i en forståelse av dramaturgi som modell. Her forholder jeg meg til Knut Ove Arntzens modell likestilt dramaturgi som inngang til å diskutere forestillingene. | |
dc.language.iso | nob | |
dc.publisher | The University of Bergen | |
dc.rights | Copyright the Author. All rights reserved | |
dc.title | Dramaturgi i Lene Therese Teigens scenekunstarbeid -En casestudie av LIVIA’s ROM og Tiden uten bøker | |
dc.title.alternative | Dramaturgy in the work of Lene Therese Teigen. - a case study of LIVIA's ROOM and Time without books | |
dc.type | Master thesis | |
dc.date.updated | 2022-02-24T23:00:07Z | |
dc.rights.holder | Copyright the Author. All rights reserved | |
dc.description.degree | Masteroppgave i teatervitenskap | |
dc.description.localcode | TEAT350 | |
dc.description.localcode | MAHF-TEAT | |
dc.subject.nus | 715209 | |
fs.subjectcode | TEAT350 | |
fs.unitcode | 11-21-0 | |