Show simple item record

dc.contributor.authorAakre, Rita
dc.date.accessioned2024-07-02T23:51:23Z
dc.date.available2024-07-02T23:51:23Z
dc.date.issued2024-05-15
dc.date.submitted2024-05-15T11:02:01Z
dc.identifierNORMAU650 0 MAO ORD 2024 VÅR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3137550
dc.description.abstractDenne masteroppgåva tek sikte på å undersøke om elevar opplever auka munnleg tryggleik gjennom bruk av drama som metode i norskfaget. Gjennom bruk av semistrukturerte gruppeintervju med åtte elevar i tiandeklasse ved ein norsk skule, har eg forsøkt å belyse problemstillinga i denne oppgåva. Funna har potensiale til å inspirere andre lærarar til å ta i bruk fleire praktisk-estetiske og dramapedagogiske læringsformer i undervisninga, og å belyse utfordringar knytt til slike metodar. Alle elevane har delteke i same undervisningsopplegg med til dømes prosessdrama og rollefigurar over ein periode på tre veker. Datamaterialet består hovudsakleg av elevane sine utsegner under intervjua. Analyse av elevane sine utsegner er primært utført i lys av Braun & Clarks (2006) tematiske analysemetode. Denne tilnærminga gir ei strukturert ramme for å identifisere og utforske sentrale tema og mønster som førekjem i elevane sine utsegner, og gir dermed eit djuptgåande innblikk i deira opplevingar og perspektiv på temaet. Problemstillinga i denne masteroppgåva er: På kva måte kan drama som metode i norskfaget auke den munnlege tryggleiken til elevane? Denne problemstillinga blir konkretisert gjennom tre forskingsspørsmål: 1) Korleis påverkar integrering av dramaundervisning elevane si oppleving av munnleg tryggleik i norskfaget? 2) Kva seier elevane om å delta i drama som metode i norskfaget? 3) Kva konkrete dramaøvingar innanfor dramapedagogikk kan bidra til å styrke elevane sin tryggleik? Resultata viser at elevane i stor grad trivst med å ha drama i undervisinga, og dei aller fleste har ei positiv oppleving kring dette. Dei blir motiverte og dei synest det er gøy. Elevutsegnene viser at bruk av drama som metode kan vere med å gjere dei tryggare i ein munnleg setting, då ein øver på korleis ein er munnleg. At elevane sine interesser blir ivaretekne og brukt som element i undervisninga, er noko som bidreg positivt til deira engasjement. Samstundes vert nokre utfordringar knytt til bruk av drama som metode i norskfaget, belyst.
dc.description.abstractThis master thesis aims to investigate if pupils experience an increase of confidence in oral work, through drama as a pedagogical method in the Norwegian subject. I have used semi structured group interviews with eight tenth formers at a Norwegian school to study my thesis. The findings have the potential to inspire other teachers to use drama pedagogical methods in their teaching. Furthermore, the study sheds light on the challenges of using such methods. All of the pupils have attended the same teaching methods which lasted for three weeks. Some of the techniques that have been used are process drama, and devising characters. The data consists mainly of the pupils' statements during the interviews. The analysis of the pupil statements has been done using Braun and Clark (2006) thematic analysis. This method provides a structured framework to identify and explore central themes and patterns in the pupils' statements, thus providing a thorough insight to their experiences and perspective to the theme. The thesis’ question is: In what way can drama as a method in the Norwegian subject, increase the confidence in oral activities with the pupils? The thesis question is further explored through three research questions. 1. How does the integration of drama as a method affect the pupils' experience of oral activities in the Norwegian subject? 2. What do the pupils say about participating in drama in the subject? 3. What specific exercises within the drama pedagogical method can contribute to enhance the pupils’ confidence? The results show that the pupils thrive with drama as part of the education, and the majority have a positive experience from this. The pupils express that they are motivated by the activities and find it enjoyable. The pupil's statements show that using drama as a method can make them more confident in oral activities, since they practice how to do oral activities. The pupils’ interests are included in the teaching, something that contributes positively to their participation. Furthermore, some of the challenges with using drama as a method is included in the study.
dc.language.isonno
dc.publisherThe University of Bergen
dc.rightsCopyright the Author. All rights reserved
dc.titleDrama som metode i norskfaget Blir elevane tryggare i ein munnleg setting ved bruk av drama som metode?
dc.typeMaster thesis
dc.date.updated2024-05-15T11:02:01Z
dc.rights.holderCopyright the Author. All rights reserved
dc.description.degreeErfaringsbasert masteroppgave i undervisning med fordypning i norsk
dc.description.localcodeNORMAU650
dc.description.localcodeVID-MAUNOR
dc.subject.nus711123
fs.subjectcodeNORMAU650
fs.unitcode11-21-0


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record