Blar i Faculty of Psychology på emneord "VDP::Social science: 200::Psychology: 260::Organizational psychology: 268"
Viser treff 1-3 av 3
-
”Jeg føler jeg har veldig lite ordinær undervisning i den klassen”: hva åtte lærere legger vekt på ved tilpasset opplæring
(Peer reviewed; Journal article, 2011)Dagens rammeverk for grunnskolen har i stor grad overlatt til praksisfeltet å definere, operasjonalisere og samarbeide om tilpasset opplæring. Denne studien undersøker hvordan en gruppe lærere i grunnskolen forstår og ... -
Tilpasset opplæring i norsk skole. Politikeres, skolelederes og læreres handlingsvalg
(Doctoral thesis, 2012-03-12)Denne studien handler om hvordan prinsippet om tilpasset opplæring fremstår og håndteres på ulike nivå i utdanningssystemet. Norge er på få år blitt et mer mangfoldig samfunn, både etnisk, religiøst og kulturelt. Samtidig ... -
Tilpasset opplæring: politisk dragkamp om pedagogisk praksis
(Peer reviewed; Journal article, 2009-11)Tilpasset opplæring er et populært politisk virkemiddel når skolen skal reformeres og gjøres i stand til å møte endrede betingelser. Det er et begrep som hentes frem når politikerne skal nå mål som inkludering, sosial ...