• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Faculty of Humanities
  • Department of Linguistics, Literary and Aestetic Studies
  • Department of Linguistics, Literary and Aestetic Studies
  • View Item
  •   Home
  • Faculty of Humanities
  • Department of Linguistics, Literary and Aestetic Studies
  • Department of Linguistics, Literary and Aestetic Studies
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The viral art effect. How virality and viral art as a part of our social networks can affect our society and how we perceive interfaces

Pedersen, Lasse Hult
Master thesis
Thumbnail
View/Open
master thesis (1.630Mb)
URI
https://hdl.handle.net/1956/15938
Date
2017-06-07
Metadata
Show full item record
Collections
  • Department of Linguistics, Literary and Aestetic Studies [685]
Abstract
Formålet med denne studien er å oppnå en bedre forståelse av viralitet og viral kunst utover en objektorientert tilnærming. I dag blir hverdagen i stadig større grad integrert med Internett-teknologi og våre online-representasjoner av oss selv, og de sosiale medier-plattformene har blitt en innflytelsesrik kilde til informasjon der de gir oss trending / viralt innhold som dukker opp i overflod i våre newsfeeds. Spørsmål om hvordan vi påvirkes av all denne informasjonen oppstår hele tiden, med en pågående debatt om hvorvidt Internett er en form for societies of control. Internett som et intrikat og sofistikert nettverk som gir oss muligheten til å jobbe hjemmefra og administrere mange aktiviteter og handlinger uten å forlate sengen om morgenen, kommer med en pris. Kostnaden er frihet, ettersom våre handlinger blir overvåket og et krav om å være tilgjengelig har blitt konstant. Ettersom viralitet og viral kunst kan spre seg veldig fort gjennom nettene som Internett består av, blir de komponenter i viktige hendelser og emner. Denne tverrfaglige studien av egenskapene til viralitet og viral kunst som allegoriske enheter, argumenterer for at viral kunst ikke bør forstås som en frittstående gjenstand, men en sammensetning av mange elementer som er til stede og en del av vår interaksjon online, og hvordan det kan påvirke samfunnet vårt. Viralitet og viral kunst er i en posisjon hvor den kan nå ut til en veldig stor andel av befolkningen, noe som gir den potensielt høy grad av innflytelse. I tillegg er den til en viss grad i besittelse av kvaliteter som kan motsette seg societies of control, og bør betraktes mer som en effekt enn gjenstander.
Publisher
The University of Bergen
Copyright
Copyright the author. All rights reserved

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Beyond the tourist gaze: the role of visual media in creating smart tourism approaches - An empirical research on visual social networks 

    Agostinelli, Chiara (Master thesis, 2020-07-01)
    This study analyses the impact and usage of images and videos on social networks in tourism development from the perspective of tourist-users and tourism providers. The aim is to understand to what extent social networks ...
  • The influence of online professional social media in human resource management: A systematic literature review 

    Ruparel, Namita; Dhir, Armandeep; Tandon, Anushree; Kaur, Puneet; Islam, Jamid Ul (Journal article; Peer reviewed, 2020-11)
    Professional social media platforms (PSMs), including LinkedIn, have created better opportunities for students and employees to advance their career aspirations. Though PSMs seem to be an effective human resource management ...
  • Improving social network support for partners facing spousal cancer while caring for minors. A randomized controlled trial 

    Senneseth, Mette (Doctoral thesis, 2017-05-31)
    This is a study of the impact of a psycho-educational social support intervention on partners’ social support and well-being in the face of spousal cancer. The study is part of the larger Cancer-PEPSONE study conducted at ...

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit