Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorErdal, Kristoffer
dc.date.accessioned2019-06-22T00:31:41Z
dc.date.available2019-06-22T00:31:41Z
dc.date.issued2019-06-22
dc.date.submitted2019-06-21T22:00:24Z
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/1956/20352
dc.description.abstractDenne studien tar sikte på å gi innsyn i hvilken tenkemåte som preger biologistudentene ved UiB. Tenkemåte i denne studien blir sett ut fra hva studentene tenker om formbarheten til intelligens og evner, og hvordan de håndterer nederlag og motstand. Dette er en kvalitativ studie, og resultatene baserer seg på svar fra fem studenter som går på et introduksjonsfag i biologi ved Universitetet i Bergen. Resultatene viser at biologistudentene som ble intervjuet i hovedsak er preget av å ha en vekstbasert tenkemåte. En student gav svar som i større grad kan knyttes til en fastlåst tenkemåte. Resultatene er ikke entydige, da mange studenter henter elementer knyttet til begge tenkemåter når de snakker om innsats og motivasjon. Det er indikasjoner på at tenkemåte er knyttet opp mot arbeidsmetode. Studenter som gir svar som kan knyttes til en vekstbasert tenkemåte, viser større vilje til å lære av sine feil. Alle studentene, uavhengig av tenkemåte, ser ut til å primært jobbe for å få gode karaktereren_US
dc.language.isonob
dc.publisherThe University of Bergenen_US
dc.titleTenkemåte hos biologistudenter En kvalitativ studie av hvordan biologistudenters tenkemåte er preget av å være vekstbasert eller fastlåst
dc.typeMaster thesis
dc.date.updated2019-06-21T22:00:24Z
dc.rights.holderCopyright the Author. All rights reserveden_US
dc.description.degreeMasteroppgave i biologien_US
dc.description.localcodeBIO399K
dc.description.localcodeMAMN-BIO
dc.subject.nus751999
fs.subjectcodeBIO399K
fs.unitcode12-60-0


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel