• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Faculty of Humanities
  • Department of Linguistics, Literary and Aestetic Studies
  • Department of Linguistics, Literary and Aestetic Studies
  • View Item
  •   Home
  • Faculty of Humanities
  • Department of Linguistics, Literary and Aestetic Studies
  • Department of Linguistics, Literary and Aestetic Studies
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

"You listen to love with your intellect" - om kriterier og retoriske virkemidler i kritikk av populærmusikk

Olsson, Einar Moland
Master thesis
Thumbnail
View/Open
54958477.pdf (846.0Kb)
URI
https://hdl.handle.net/1956/3267
Date
2009-05-07
Metadata
Show full item record
Collections
  • Department of Linguistics, Literary and Aestetic Studies [809]
Abstract
Criticism of popular music has, since it started to gain momentum in the sixties, contributed to the debate over what constitutes good pop music. There has only been a limited degree of debate over what constitutes good criticism of popular music, and there have been even fever efforts to conduct a thorough analysis to find out how this critical discipline functions. This paper enters a few of the aspects connected to criticism of popular music in order to find some answers to these questions. The main focus here is directed towards which criteria and rhetorical tools are being used, and how they contribute to the discourse of music criticism.
 
Kritikk av populærmusikk har, helt siden den for alvor begynte å få mye oppmerksomhet på 60-tallet, vært med på å skape debatt om hva som er god popmusikk. Det har i liten grad vært en debatt over hva som konstituerer god musikkritikk, og det har i enda mindre grad funnet sted noen form for undersøkelse for å finne ut hvordan denne kritikerdisiplinen fungerer. Denne oppgaven går inn på noen aspekter ved kritikk av populærmusikk for å prøve å finne svar på dette spørsmålet. Hovedfokuset er rettet mot systematisering av hvilke kriterier og hvilke retoriske virkemidler som blir brukt, og hvordan disse eventuelt er med på å danne basisen i en musikkritisk diskurs.
 
Publisher
The University of Bergen
Copyright
Copyright the author. All rights reserved
The author

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit