Tradisjonen tru – eller trua tradisjon?
Master thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/1956/5797Utgivelsesdato
2010-05-18Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Masteroppgåva mi: "Tradisjonen tru - eller trua tradisjon? To nynorske samtidsromanar i litterær og kulturell tradisjonssamanheng" spør om nynorsk litteratur som vert skrive i dag er påverka av historia og tradisjonane som er knytt til det nynorske skriftspråket. Mi problemstilling er då: Kva har den nynorske samtidslitteraturen med seg av nynorskkulturen sine tradisjonelle element? På kva slag måte representerer den eit oppbrot frå denne kulturen? For å forsøka å svara på dette har eg analysert to samtidsromanar Bikubesong (1999) av Frode Grytten og Få meg på, for faen (2005) av Olaug Nilssen, i tillegg til etterkrigsromanen Sevje (1959) av Aslaug Høydal. Eg analyserer romanane ut i frå ein nynorsk litterær tradisjon og nynorske litterære normer, som eg har skissert hovudsakeleg ut frå Idar Stegane sin avhandling Det nynorske skriftlivet (1987) og Aslaug Nyrnes sin avhandling Det (ny)norske mennesket (1985). Og som eg konkretiserer gjennom å kort analysera romanane Madli und' apalen (1900) av Jens Tvedt og Det store Spelet (1934) av Tarjei Vesaas. For å få eit samanlikningsgrunnlag for romananalysane har eg analysert romanane ut frå tema: sosiologi, natur, kultur, kjønn og språkmedvit. Eg ser i konklusjonen og samanlikninga korleis samtidslitteraturen i stor grad bryt med normene som var for nynorsk litteraturen og den nynorske tradisjonen, særleg ved ikkje å skildra ein bondekultur. Men eg ser også korleis dei to romanane vidarefører fokuset på dei mindre miljøa, og korleis skriftspråket vert tematisert gjennom å bruka sitat på bokmål i nynorskteksten. Og konkluderer difor med at dei nynorske samtidsromanane eg har analysert, har eit medvit om skriftspråket si tradisjon og historie som tekstane ikkje kan stilla seg likegyldige til eller koma utanom.