Blar i Faculty of Social Sciences på emneord "kvalitative intervjuer"
Viser treff 1-6 av 6
-
Den analytiske sportspenn: En studie av kommentarjournalistikken til Dagbladets sportsredaksjon under fotball-VM
(Master thesis, 2017-06-30)Dagbladet har en lang tradisjon som meningsavis. Samtidig har avisen også en tradisjon for å ha mye sports- og kulturstoff. I denne oppgaven gjør jeg et dypdykk i meningsjournalistikken til Dagbladets sportsredaksjon under ... -
Den klassede kroppen. Smak og avsmak i den norske overklassen
(Master thesis, 2017-06-16)Denne masterstudien har som mål å kaste lys over hvordan kulturelle klasseskiller diskursivt gir seg uttrykk når det gjelder vårt aller næreste og tilsynelatende mest individuelle – kroppen. Med dette som overordnet fokus ... -
Høyere utdannelse og overgang til arbeidsliv. En kvalitativ studie av betydningen ulik sosial bakgrunn har for valg og erfaringer
(Master thesis, 2015-07-19)Dette er en kvalitativ studie av individer med ulik sosial bakgrunn og deres opplevelser og handlinger i høyere utdannelse og overgangen til arbeidslivet. Det har blitt forsøkt å finne svar på hva som kan forklare individer ... -
Innholdsmarkedsføring: status quo. En kvalitativ studie om innholdsmarkedsføring og institusjonell troverdighet
(Master thesis, 2017-06-30)Denne oppgaven omhandler forholdet mellom reklame og journalistikk i norske nettaviser, med innholdsmarkedsføring som utgangspunkt. Innholdsmarkedsføring er ikke en ny form for reklame, men måten det presenteres på i ... -
Sosialisering av små barn i dag. Om verdier og verdilæring i barnehager og hjem.
(Master thesis, 2017-06-29)I dag har barnehager en stor rolle i barns sosialisering, der foreldre og barnehageansatte samarbeider og utfyller hverandres roller. Både foreldre og ansatte regnes som barnets signifikante andre i denne prosessen. En del ... -
Tett og nært i storbyen: Konkurransepremisser for bydelsavisene i Bergen
(Master thesis, 2016-05-18)Dette er en studie av tre bydelsaviser i Bergen som i 2012/13 ble samlet i en felles organisasjon. Oppgaven utforsker bydelsavisens egenart og konkurransevilkår, og søker å redegjøre for markedsmessige forutsetninger for ...