Blar i Department of Biological and Medical Psychology på emneord "Fengsel"
Viser treff 1-6 av 6
-
Innsatte i Bergen fengsel: Delrapport 2: Lesevaner, leseerfaringer og leseferdigheter
(Innsatte i Bergen fengsel: 2, Research report, 2007)Denne rapporten presenterer resultater fra undersøkelsen ”Lesevaner og leseferdigheter blant innsatte”, som ble gjennomført i Bergen fengsel høsten 2006. Resultatene som legges fram er hentet fra den delen av spørreskjem ... -
Innsatte i Bergen fengsel: Delrapport 3: Leseferdigheter og grunnleggende kognitive ferdigheter
(Innsatte i Bergen fengsle: 3, Research report, 2008)Retten til opplæring er fastslått i Opplæringslova, og tidligere undersøkelser har vist at en betydelig del av de innsatte i Norge ikke har fått nyttet denne retten, med resultat at utdanningsnivået er klart lavere blant ... -
Innsatte i Bergen fengsel: Leseferdigheter og lesevansker
(Innsatte i bergen fengsel: 1, Research report, 2007)Denne rapporten presenterer noen delresultater fra en pilotstudie om innsattes vaner og ferdigheter i lesing, skriving og matematikk. Nittifire innsatte i Bergen fengsel deltok i en spørreskjemaundersøkelse med fokus på ... -
Nordmenn i fengsel: Motiv for utdanning
(Opplæring innanforkriminalomsorga, Rapport 4/13, Research report, 2013)Training and education for those in prison constitutes an important but often neglected aspect of adult learning. A fundamental principle of Norwegian prison policy states that prisoners should have the same access to ... -
Nordmenn i fengsel: Utdanning, arbeid og kompetanse
(Opplæring innanforkriminalomsorga, Rapport 3/13, Research report, 2013)Training and education for those in prison constitute an important but often neglected aspect of adult learning. A fundamental principle of Norwegian prison policy states that prisoners should have the same access to social ... -
Sammenheng mellom selvrapporterte og målte lese- og skriveferdigheter hos et utvalg av studenter og innsatte
(Master thesis, 2016-05-24)This master thesis is based on the project Reading and spelling skills among inmates in Norwegian prisons" (Jones, 2012), where the level of reading and spelling skills of the Norwegian inmates was assessed using questionnaires ...