Blar i Department of Biological and Medical Psychology på emneord "Utdanning"
Viser treff 1-6 av 6
-
Innsatte i Bergen fengsel: Delrapport 2: Lesevaner, leseerfaringer og leseferdigheter
(Innsatte i Bergen fengsel: 2, Research report, 2007)Denne rapporten presenterer resultater fra undersøkelsen ”Lesevaner og leseferdigheter blant innsatte”, som ble gjennomført i Bergen fengsel høsten 2006. Resultatene som legges fram er hentet fra den delen av spørreskjem ... -
Innsatte i Bergen fengsel: Delrapport 3: Leseferdigheter og grunnleggende kognitive ferdigheter
(Innsatte i Bergen fengsle: 3, Research report, 2008)Retten til opplæring er fastslått i Opplæringslova, og tidligere undersøkelser har vist at en betydelig del av de innsatte i Norge ikke har fått nyttet denne retten, med resultat at utdanningsnivået er klart lavere blant ... -
Innsatte i Bergen fengsel: Leseferdigheter og lesevansker
(Innsatte i bergen fengsel: 1, Research report, 2007)Denne rapporten presenterer noen delresultater fra en pilotstudie om innsattes vaner og ferdigheter i lesing, skriving og matematikk. Nittifire innsatte i Bergen fengsel deltok i en spørreskjemaundersøkelse med fokus på ... -
Innsatte i nordiske fengsler: Utdanning, utdanningsønske og -motivasjon
(TemaNord: 592, Research report, 2008)Undersøkelsene Innsatte i fengsel har rett til utdanning og opplæring. Rettighetene er regulerte av internasjonale konvensjoner og anbefalinger. Medlemsstatene i FN og Europarådet har forpliktet seg til å følge opp de ... -
Nordmenn i fengsel: Motiv for utdanning
(Opplæring innanforkriminalomsorga, Rapport 4/13, Research report, 2013)Training and education for those in prison constitutes an important but often neglected aspect of adult learning. A fundamental principle of Norwegian prison policy states that prisoners should have the same access to ... -
Nordmenn i fengsel: Utdanning, arbeid og kompetanse
(Opplæring innanforkriminalomsorga, Rapport 3/13, Research report, 2013)Training and education for those in prison constitute an important but often neglected aspect of adult learning. A fundamental principle of Norwegian prison policy states that prisoners should have the same access to social ...