• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Faculty of Humanities
  • Department of Linguistics, Literary and Aestetic Studies
  • Master theses
  • View Item
  •   Home
  • Faculty of Humanities
  • Department of Linguistics, Literary and Aestetic Studies
  • Master theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Det sensitive fotografiet - Migrasjon og følelser i norsk samtidsfotografi

Iversen, Marianne Lid
Master thesis
Thumbnail
View/Open
master thesis (2.454Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/2786824
Date
2021-09-01
Metadata
Show full item record
Collections
  • Master theses [161]
Abstract
Har fotografiet som medium en spesiell evne til å vise sårbarhet og følelser? Hvordan manifesteres denne sensitiviteten, og hvordan kommer den til uttrykk i samtidsfotografiet som tematiserer migrasjon og forflytning? Gjennom en analyse av verker av tre norske samtidsfotografer, Andrea Gjestvang, Linda Bournane Engelberth og Signe Marie Andersen, undersøker denne avhandlingen fotografiets evne til å skildre følelser og sårbarhet. Avhandlingen spør hvordan denne evnen til å forstå menneskelig sensitivitet – uttrykt i ansikter og kropper foran kameraet – kan konseptualiseres i fotografiet. Videre undersøker den hvordan og i hvilken grad den eksisterende fototeoretiske litteraturen fanger inn og nyanserer slike fotografiske verk.
 
Does photography as a medium have a particular ability to show sensitivity and emotion? How does this sensitivity become manifest and expressed in contemporary photography that addresses processes of migration and relocation? Through an analysis of works by three Norwegian contemporary photographers, Andrea Gjestvang, Linda Bournane Engelberth and Signe Marie Andersen, this dissertation examines the ability of photography to portray human emotions and vulnerability. It asks how the ability to grasp human vulnerability – expressed in faces and bodies in front of the camera – can be conceptualized in the photograph. Furthermore, it examines how and to what extent existing photo-theoretical literature captures and nuances the specifics of the works.
 
Publisher
The University of Bergen
Copyright
Copyright the Author. All rights reserved

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit