dc.contributor.author | Tenfjord, Kari | |
dc.date.accessioned | 2022-10-18T11:54:00Z | |
dc.date.available | 2022-10-18T11:54:00Z | |
dc.date.issued | 1991 | |
dc.identifier.issn | 0801-3284 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3026665 | |
dc.description.abstract | I denne artikkelen vil jeg forsøke å vise at tverrfaglig kontakt kan gi nye ideer til modell- og teoriutvikling i andrespråksforskningen. Jeg har hentet begrepene 'initiativ' og 'respons' fra dialoganalyse i barnespråksforskningen. En pilotundersøkelse jeg har gjennomført i forbindelse med mitt NAVF-prosjekt, har vist at begrepene 'initiativ' og 'respons' kan være fruktbare i en analysemodell og de kan også være med å gi begrepet 'meningsfull kommunikasjon' slik det blir brukt i andrespråkspedagogikken, et klarere innhold. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Novus | en_US |
dc.title | Initiativ og respons i dialoger. En ny innfallsvinkel til analyse av andrespråkstilegnelse | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Copyright Novus forlag | en_US |
dc.source.journal | NOA - norsk som andrespråk | en_US |
dc.source.pagenumber | 28-44 | en_US |
dc.identifier.citation | NOA - norsk som andrespråk. 1991, 14, 28-44 | en_US |
dc.source.volume | 14 | en_US |