Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorTenfjord, Kari
dc.date.accessioned2022-10-18T11:54:00Z
dc.date.available2022-10-18T11:54:00Z
dc.date.issued1991
dc.identifier.issn0801-3284
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3026665
dc.description.abstractI denne artikkelen vil jeg forsøke å vise at tverrfaglig kontakt kan gi nye ideer til modell- og teoriutvikling i andrespråks­forskningen. Jeg har hentet begrepene 'initiativ' og 'respons' fra dialoganalyse i barnespråksforskningen. En pilotundersøkelse jeg har gjennomført i forbindelse med mitt NAVF-prosjekt, har vist at begrepene 'initiativ' og 'respons' kan være fruktbare i en analysemodell og de kan også være med å gi begrepet 'meningsfull kommunikasjon' slik det blir brukt i andrespråkspedagogikken, et klarere innhold.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNovusen_US
dc.titleInitiativ og respons i dialoger. En ny innfallsvinkel til analyse av andrespråkstilegnelseen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderCopyright Novus forlagen_US
dc.source.journalNOA - norsk som andrespråken_US
dc.source.pagenumber28-44en_US
dc.identifier.citationNOA - norsk som andrespråk. 1991, 14, 28-44en_US
dc.source.volume14en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel