• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Faculty of Social Sciences
  • Department of Sociology
  • Department of Sociology
  • View Item
  •   Home
  • Faculty of Social Sciences
  • Department of Sociology
  • Department of Sociology
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kvalitet i yrkesutdanningen? Utviklingsbetingelser for en erfaringsbasert yrkespedagogikk

Olsen, Ole Johnny
Peer reviewed, Journal article
Published version
Thumbnail
View/Open
Artikkel publisert i tidsskrift (12.20Mb)
URI
https://hdl.handle.net/1956/10155
Date
1993
Metadata
Show full item record
Collections
  • Department of Sociology [352]
Abstract
Kvalitetsutvikling forutsetter oppfatninger om hva som skal utvikles, og hvordan. Om målet for yrkesutdanningen er faglig kompetente, sjølvstendige og kreative individer, kan utvikling av en erfaringsbasert yrkespedagogikk være et viktig ledd for å oppnå en slik målsetning. Her blir det drøftet noen betingelser for en slik yrkespedagogisk utvikling. Først diskuteres den økte anerkjennelsen av "den praktiske kunnskapens" betydning, deretter spørsmålet om fagopplæringens "renessanse". Avslutningsvis presenteres et samfunnsorientert og yrkessosiologisk perspektiv på forming av yrkespedagogens samlede kvalifikasjoner.
Publisher
Universitetsforlaget
Journal
Norsk pedagogisk tidsskrift
Copyright
Copyright Universitetsforlaget

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit