• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Faculty of Social Sciences
  • Department of Sociology
  • Department of Sociology
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Faculty of Social Sciences
  • Department of Sociology
  • Department of Sociology
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kvalitet i yrkesutdanningen? Utviklingsbetingelser for en erfaringsbasert yrkespedagogikk

Olsen, Ole Johnny
Peer reviewed, Journal article
Published version
Thumbnail
Åpne
Artikkel publisert i tidsskrift (12.20Mb)
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/1956/10155
Utgivelsesdato
1993
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Department of Sociology [384]
Sammendrag
Kvalitetsutvikling forutsetter oppfatninger om hva som skal utvikles, og hvordan. Om målet for yrkesutdanningen er faglig kompetente, sjølvstendige og kreative individer, kan utvikling av en erfaringsbasert yrkespedagogikk være et viktig ledd for å oppnå en slik målsetning. Her blir det drøftet noen betingelser for en slik yrkespedagogisk utvikling. Først diskuteres den økte anerkjennelsen av "den praktiske kunnskapens" betydning, deretter spørsmålet om fagopplæringens "renessanse". Avslutningsvis presenteres et samfunnsorientert og yrkessosiologisk perspektiv på forming av yrkespedagogens samlede kvalifikasjoner.
Utgiver
Universitetsforlaget
Tidsskrift
Norsk pedagogisk tidsskrift
Opphavsrett
Copyright Universitetsforlaget

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit