Browsing Department of Biological and Medical Psychology by Subject "Barn"
Now showing items 1-3 of 3
-
Hvordan skille en mellomspråklig vanske fra dysleksi? En studie av tredjeklassinger med norsk som andrespråk (L2).
(Master thesis, 2018-06-13)The aim of this study was to contribute to knowledge of between-language problems and dyslexia, as well as knowledge of Norwegian as second language (L2) in 3rd grade school children. The test battery assessed basic reading ... -
Norske seksåringers artikulasjon, nasalitet og fonologi - En normering av Testverktøy for artikulasjons- og nasalitetsvansker - norsk versjon (SVANTE-N)
(Master thesis, 2018-06-13)Testverktøy for artikulasjons- og nasalitetsvansker - Norsk versjon (SVANTE-N) aims to evaluate articulation and nasality for people with anatomical defects and functional abnormalities in the oral cavity/throat, such as ... -
Språk og dysleksi - en oppfølgingsstudie av barn kartlagt i barnehagen med RI-5, TRAS og CCC-2 - en studie av ulike utviklingsprofiler
(Master thesis, 2016-05-24)Dyslexia is seen as a multifactorial impairment that can be analyzed at a biological, cognitive, symptomatic and environmental level. Consequently it should be possible to detect early risk factors for dyslexia. The aim ...