Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHorne, Rolfen_US
dc.date.accessioned2016-12-19T09:05:14Z
dc.date.available2016-12-19T09:05:14Z
dc.date.issued2016-11-18
dc.identifier.isbn978-82-308-3210-3en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/1956/15253
dc.description.abstractThis thesis examines social practices in habilitation of children in Norwegian municipalities and specialised health services. The view on and approach to disabled children have changed through time, and the social reality, which seems natural and taken for given, is socially constructed. In our time, habilitation is part of the medical field and is dominated by the logic of medicine legitimised by the state. The thesis seeks new insight through the following research question: Which social practices are created and employed in the meeting between parents and professionals in habilitation of children who are dependent of help, where do these practices come from, and how do they structure the opportunities for parents to get help? The study takes a praxeological approach, which combines the subjectivistic with the objectivistic and thus constructs the research object. The meeting between parents and professionals is understood as social relations, and the thesis breaks with predefined understandings of reality. Data were collected through interviews and questionnaires. Three pairs of parents with disabled children and nine professionals from three municipalities and one habilitation department participated in the study in 2011. The analysis used a theoretical-empirical, reflexive methodology based on the theory and concepts of the French sociologist Pierre Bourdieu’s trilogy of habitus and field analysis. The dispositions and social positions of the agents were re-constructed and used to describe and analyse their social practices, in the form of diagnose and monitoring of and research on the children. Then, the field of children who are dependent of help were re-constructed, analysing the power relations between the positions. The field analysis showed that depending on their capital, parents of disabled children are in a more or less dependant and dominated position. Professionals possessing specialised capital related to the medical logic dominate the field. Thus, the historically created power relation between agents in the field of children who are dependent of help structures a relation of domination, where parents with low levels of capital have the greatest social distance<br /> to the helpers and the least opportunities to get help.en_US
dc.description.abstractDenne avhandling unders&oslash;ker sosiale praktikkar i habilitering av barn og unge i regi av norske kommunar og spesialisthelseteneste. Handsaminga av funksjonshemma barn og unge har endra seg gjennom tidene, og den sosiale r&oslash;yndommen, som til ei kvar tid verkar naturleg og sj&oslash;lvsagt, er sosialt konstruert. I v&aring;r tid er habilitering ein del av det medisinske felt og dominert av ein medisinsk logikk, som er legitimert av staten. Avhandlinga s&oslash;ker ny kunnskap om dette omr&aring;det med fylgjande forskingssp&oslash;rsm&aring;l: Kva sosiale praktikkar skapast og setjast i verk i m&oslash;te mellom foreldre og fagpersonar innan habilitering av hjelpeavhengige barn og unge, kor kjem desse praktikkane fr&aring;, og korleis strukturerer dei foreldra sine muligheiter for &aring; f&aring; hjelp? Avhandlinga er ein praxeologisk unders&oslash;king, som kombinerer det subjektivistiske med det objektivistiske og der igjennom konstruerer forskingsobjektet. Det leggjast eit relasjonelt perspektiv over m&oslash;te mellom foreldre og fagprofesjonelle og brytast med f&oslash;rehandsdefinerte forst&aring;ingar av r&oslash;yndommen. Avhandlinga byggjer p&aring; data fr&aring; intervju og sp&oslash;rjeskjema. Tre par foreldre med funksjonshemma barn og ni fagprofesjonelle fr&aring; tre kommunar og ein habiliteringsavdeling p&aring; eit sjukehus deltok i unders&oslash;kinga i 2011. Analysen er gjort ut fr&aring; teoretisk-empirisk, refleksiv metodologi med utgangspunkt i teori og tilh&oslash;yrande omgrep fr&aring; den franske sosiologen Pierre Bourdieu sin habitustrilogi og feltanalyse. Agentane sine disposisjonar og sosiale posisjonar er rekonstruert og brukt til &aring; beskrive og analysere dei sosiale praktikkar posisjonane set i verk, i form av mellom anna diagnostisering og oppf&oslash;lging av og forsking p&aring; barna. Feltet for hjelpeavhengige barn og unge er deretter rekonstruert ved &aring; analysere styrkeforholdet og relasjonane mellom posisjonane. Feltanalysen viser at foreldre er i ein meir eller mindre avhengig og dominert posisjon avhengig av deira kapital, og at fagprofesjonelle, som innehar spesialisert kapital knytt til medisinsk logikk, dominerer i feltet. Det historiske skapte styrkeforholdet mellom agentane i feltet for hjelpeavhengige barn og unge strukturerer dermed eit dominansforhold, der foreldre med l&aring;g kapital har st&oslash;rst sosial avstand til dei som skal hjelpe og minst muligheit for &aring; f&aring; hjelp.no_NO
dc.language.isonnoeng
dc.publisherThe University of Bergeneng
dc.subjectForeldre
dc.subjectBarn og unge
dc.subjectFunksjonshemming
dc.subjectSosial praktikk
dc.subjectFelt
dc.subjectHabitus
dc.subjectFagprofesjonelle
dc.subjectpraxeologieng
dc.subjecthabiliteringeng
dc.subjectsymbolsk makteng
dc.subjectBourdieueng
dc.subjectfamilieeng
dc.subjectkonstruksjoneng
dc.subjectmedisineng
dc.subjectsosial praktikkeng
dc.title”Like barn leikar best”. Ein praxeologisk studie om habilitering av hjelpetrengande barn og ungeen_US
dc.typeDoctoral thesis
dc.rights.holderCopyright the Author. All rights reserved
dc.identifier.cristin1404898


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel