• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Faculty of Law
  • Faculty of Law
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Faculty of Law
  • Faculty of Law
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bruk av andres varemerker som betalt søkeord i søkemotor. En analyse av varemerkeloven § 4 og markedsføringsloven § 25

Neerland, Martine
Master thesis
Thumbnail
Åpne
master thesis (765.2Kb)
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/1956/18476
Utgivelsesdato
2018-07-07
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Faculty of Law [1667]
Sammendrag
EU-domstolen har innfortolket et krav om at varemerkets funksjoner må stå i fare for å bli krenket for at varemerkebruken kan forbys etter vml. § 4. Avhandlingen analyserer hva dette innebærer for spørsmålet om bruk av andres varemerker som AdWords, og videre om hvorvidt EU-domstolen har gitt merkehaveren tilstrekkelig beskyttelse gjennom denne innskrenkende tolkningen. I norsk rett kan likevel generalklausulen i markedsføringsloven § 25 supplere et eventuelt utilstrekkelig vern etter vml. § 4. Dette beror til syvende og sist på rettsanvenderens avveining av konkurransehensynet på den ene siden, og merkehaverens interesser på den andre.
Utgiver
The University of Bergen
Opphavsrett
Copyright the Author. All rights reserved

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit