Browsing Department of Foreign Languages by Subject "Lærebokanalyse"
Now showing items 1-3 of 3
-
Grammar Tasks in a Communicative Perspective: A Study of Three EFL Textbooks
(Master thesis, 2017-12-01)Kommunikativ språklæring fikk fotfeste som nytt paradigme på 1970-tallet, og brakte med seg et større fokus på kommunikasjon og meningsbasert læring. Denne tilnærmingen til språklæring er stadig aktuell. I engelskfaget i ... -
Learner involvement related to intercultural competence and Bildung: A comparative study of literary texts and tasks in textbooks for upper secondary school
(Master thesis, 2017-06-09)Hovedmålet med denne oppgaven er å undersøke de litterære oppgavene i fire ulike lærebøker i engelsk i den videregående skolen, Targets, Access to English, Tracks og Skills. To av lærebøkene er knyttet opp mot studieforberedende ... -
Pragmatic competences in oral textbook tasks
(Master thesis, 2017-06-08)Pragmatic competences can be perceived as awareness of how meaning is context dependent and how to use language accordingly. These competences are a central part of communicative competence, enabling students to engage in ...