• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Faculty of Psychology
  • Faculty of Psychology
  • View Item
  •   Home
  • Faculty of Psychology
  • Faculty of Psychology
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Barns deltagelse i skolen - slik det fortoner seg fra barns synsvinkel

Holte, Jorun Merethe
Master thesis
Thumbnail
View/Open
55376932.pdf (949.1Kb)
URI
https://hdl.handle.net/1956/3544
Date
2009-03-11
Metadata
Show full item record
Collections
  • Faculty of Psychology [463]
Abstract
I 2003 ble barnekonvensjonen implementert i det norske lovverket. Barnekonvensjonens artikkel 12 slår fast at alle barn som er i stand til å danne seg mening i en sak skal få muligheten til å utrykke seg i alle saker som angår dem både på offentlig og privat arena. Lovendringen førte til at aldersgrensen for når barn skal delta ble senket fra 12 år til 7 år, noe som aktualiserer en rekke utfordringer knyttet til barns deltagelse. Denne masteroppgaven har sitt utspring i et forskningsprosjekt ”Barns medvirkning og barneperspektivets utforming og posisjon i moderne samfunn.” Prosjektets hovedsiktemål er å bidra til teori-danning når det gjelder barneperspektivet og modeller for barns medvirkning. Min masteroppgave er knyttet til prosjektets kvalitative studie og følgende problemstilling søkes besvart: Hvilke erfaringer og tanker har barn rundt egen deltagelse i skolen?
Publisher
The University of Bergen
Copyright
Copyright the author. All rights reserved
The author

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit