• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Faculty of Social Sciences
  • Department of Administration and Organization Theory
  • Department of Administration and Organization Theory
  • View Item
  •   Home
  • Faculty of Social Sciences
  • Department of Administration and Organization Theory
  • Department of Administration and Organization Theory
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Omdømmebygging i NAV - Fasadepuss eller nybygg?

Gonsholt, Ingrid Richardt
Master thesis
Thumbnail
View/Open
58408463.pdf (722.3Kb)
URI
https://hdl.handle.net/1956/3907
Date
2009-06-02
Metadata
Show full item record
Collections
  • Department of Administration and Organization Theory [319]
Abstract
Denne studien handler om omdømmebygging i NAV i forbindelse med etableringen av en "ny" organisasjon. I studien beskriver og forklarer jeg hvordan NAV bygger sitt omdømme mot interne og eksterne omgivelser som brukerne, de ansatte og offentligheten/media. Det teoretiske rammeverket består av teori som først beskriver hvordan organisasjoner bør ha et internt forankret identitetsgrunnlag som utgangspunkt for det som skal kommuniseres utad. Videre ser jeg på teori som beskriver hvordan organisasjoner kan bruke kommunikasjon i forbindelse med omdømmebygging. I den forklarende teorien tar jeg utgangspunkt i tre perspektiver som utformer ulike forventninger til hvordan NAV bygger omdømmet sitt. Disse perspektivene ser ulikt på handlingslogikken blant organisasjonsmedlemmene, hvordan endring skjer, og hvordan iverksetting skjer. I denne studien bruker jeg kvalitativ metode for å undersøke problemstillingen, mer konkret intervju av respondenter og innholdsanalyse. Den empiriske delen er delt opp i tre, der jeg først ser på NAVs intensjoner om omdømmebygging. Videre ser jeg på hvilke tiltak som etableres av kommunikasjonsstaben i NAV på sentralt nivå. Den tredje empiriske delen handler om hvordan andre enheter i NAV iverksetter omdømmetiltak mot de interne og eksterne omgivelsene som tidligere er nevnt.
Publisher
The University of Bergen
Copyright
The author
Copyright the author. All rights reserved

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit