Blar i Faculty of Psychology på tidsskrift "Uniped"
Viser treff 1-4 av 4
-
Deltakerbaner i psykologutdanningen en femårs oppfølging av psykologistudenter
(Peer reviewed; Journal article, 2013)I denne longitudinelle intervjustudien undersøkte vi hvordan syv psykologistudenter opplevde den seksårige prosessen med å bli innført i psykologprofesjonen ved et lærested i Norge. Vi analyserte de sosialfaglige handlingene ... -
Hvilken betydning har personlige og strukturelle faktorer for gjennomføring av mastergrad?
(Peer reviewed; Journal article, 2007)Med innføring av Kvalitetsreformen fra 2003 har det blitt sterkere fokus på gjennomføring av høyere grad. I denne artikkelen undersøker vi betydning av personlig motivasjon, strukturelle forhold og veileders engasjement ... -
Tester og testtilbakemeldinger som direkte bidragsytere til dypere læring blant studenter
(Peer reviewed; Journal article, 2014)Denne artikkelen diskuterer forskning som tilsier at tester og testtilbakemeldinger kan bidra til dypere læring blant studenter. Testing har vist seg å forbedre langtidshukommelsen av innlært kunnskap sammenlignet med ... -
Universitetsforelesningen og responsteknologi
(Journal article; Peer reviewed, 2020)Artikkelen gir en historisk presentasjon av hvordan universitetsforelesningen har forandret seg over tid, og dens nåværende status i det 21. århundre. Den diskuterer hvordan responsteknologi kan bidra til å endre og bevare ...