dc.contributor.author | Getz, Johan Fredrik | eng |
dc.date.accessioned | 2010-09-07T08:57:22Z | |
dc.date.available | 2010-09-07T08:57:22Z | |
dc.date.issued | 2010-05-18 | eng |
dc.date.submitted | 2010-05-18 | eng |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/1956/4097 | |
dc.description.abstract | Oppgaven tar utgangspunkt i de såkalte Kepesh-bøkene, nærmere bestemt The Breast (1972), The Professor of Desire (1977) og The Dying Animal (2001), av Philip Roth. Jeg argumenterer for at disse romanene, gjennom måten de tematiserer seksualitet på, har affinitet til det groteske som estetisk kategori - og diskuterer de lesermessige konsekvensene av dette. | en_US |
dc.format.extent | 524417 bytes | eng |
dc.format.mimetype | application/pdf | eng |
dc.language.iso | nob | eng |
dc.publisher | The University of Bergen | eng |
dc.subject | Grotesk | nob |
dc.subject | Seksualitet | nob |
dc.subject | Intertekstualitet | nob |
dc.subject | Roth, Philip | nob |
dc.title | Komedie med bismak. Betraktninger om det groteske i Philip Roths The Breast, The Professor of desire og The Dying animal | nob |
dc.type | Master thesis | |
dc.rights.holder | Copyright the author. All rights reserved | |
dc.rights.holder | The author | eng |
dc.description.degree | Master i Allmenn litteraturvitenskap | |
dc.description.localcode | MAHF-LITT | |
dc.description.localcode | ALLV350 | |
dc.subject.nus | 712103 | eng |
dc.subject.nsi | VDP::Humaniora: 000::Litteraturvitenskapelige fag: 040::Engelsk litteratur: 043 | |
fs.subjectcode | ALLV350 | |