Show simple item record

dc.contributor.authorEnersen, Dan Robin Kileeng
dc.date.accessioned2010-09-13T12:38:36Z
dc.date.available2010-09-13T12:38:36Z
dc.date.issued2010-05-18eng
dc.date.submitted2010-05-18eng
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1956/4161
dc.description.abstractMasteroppgaven undersøker hvordan 1814 har blitt fremstilt i norske, svenske og danske lærebøker for grunnskolen i perioden 1860 til 2000. Lærebøkenes fremstilling blir sett i forhold til historieforskningen om 1814, historiefaget i skolen, læreplaner, og en større samfunnsmessig kontekst.en
dc.format.extent936794 byteseng
dc.format.mimetypeapplication/pdfeng
dc.language.isonobeng
dc.publisherThe University of Bergeneng
dc.subjectLærebøkernob
dc.subjectLærebokanalysenob
dc.subject1814nob
dc.subjectNorgenob
dc.subjectSverigenob
dc.subjectDanmarknob
dc.subjectHistoriografinob
dc.titleFortellinger om 1814. Fremstillingen av 1814 i norske, svenske og danske lærebøker i perioden 1860-2000nob
dc.typeMaster thesiseng
dc.type.degreeMaster i Historienob
dc.type.courseHIS350eng
dc.subject.nsiVDP::Humaniora: 000::Historie: 070::Moderne historie (etter 1800): 083nob
dc.subject.archivecodeMastergradeng
dc.subject.nus713107eng
dc.type.programMAHF-HISeng
dc.rights.holderCopyright the author. All rights reserved
dc.rights.holderThe authoreng


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record