dc.contributor.author | Enersen, Dan Robin Kile | eng |
dc.date.accessioned | 2010-09-13T12:38:36Z | |
dc.date.available | 2010-09-13T12:38:36Z | |
dc.date.issued | 2010-05-18 | eng |
dc.date.submitted | 2010-05-18 | eng |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/1956/4161 | |
dc.description.abstract | Masteroppgaven undersøker hvordan 1814 har blitt fremstilt i norske, svenske og danske lærebøker for grunnskolen i perioden 1860 til 2000. Lærebøkenes fremstilling blir sett i forhold til historieforskningen om 1814, historiefaget i skolen, læreplaner, og en større samfunnsmessig kontekst. | en_US |
dc.format.extent | 936794 bytes | eng |
dc.format.mimetype | application/pdf | eng |
dc.language.iso | nob | eng |
dc.publisher | The University of Bergen | eng |
dc.subject | Lærebøker | nob |
dc.subject | Lærebokanalyse | nob |
dc.subject | 1814 | nob |
dc.subject | Norge | nob |
dc.subject | Sverige | nob |
dc.subject | Danmark | nob |
dc.subject | Historiografi | nob |
dc.title | Fortellinger om 1814. Fremstillingen av 1814 i norske, svenske og danske lærebøker i perioden 1860-2000 | nob |
dc.type | Master thesis | |
dc.rights.holder | Copyright the author. All rights reserved | |
dc.rights.holder | The author | eng |
dc.description.degree | Master i Historie | |
dc.description.localcode | MAHF-HIS | |
dc.description.localcode | HIS350 | |
dc.subject.nus | 713107 | eng |
dc.subject.nsi | VDP::Humaniora: 000::Historie: 070::Moderne historie (etter 1800): 083 | |
fs.subjectcode | HIS350 | |