Show simple item record

dc.contributor.authorMartinsen, Jorideng
dc.date.accessioned2012-09-28T06:23:48Z
dc.date.available2012-09-28T06:23:48Z
dc.date.issued2012-02-01eng
dc.date.submitted2012-02-01eng
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1956/6054
dc.description.abstractInteressen for litteratur har de siste årene økt jevnlig, noe vi blant annet ser ved det store antallet litteraturfestivaler som finnes i dag, og den oppmerksomhet mediene vier litteratur. Det er derimot ikke det litterære innholdet som er temaet for denne oppgaven, men hvordan litteratur formidles og skaper møteplasser, og hva som styrer litteraturformidling. Gjennom studier av de to litteraturfestivalene Norsk Litteraturfestival på Lillehammer og Forfattersleppet i Bergen belyser jeg hva litteraturformidlingen er i dag. For å forstå litteraturformidlingen som fenomen har jeg sett på litteratur som kulturell kapital, popularisering av kulturuttrykk, og kompleksiteten som gjør at litteraturformidlingens felt fremdeles ikke er fullt ut definert.eng
dc.format.extent4736369 byteseng
dc.format.mimetypeapplication/pdfeng
dc.language.isonobeng
dc.publisherThe University of Bergeneng
dc.subjectlitteratureng
dc.subjectformidlingeng
dc.subjectfestivaleng
dc.subjectlitteraturformidlingeng
dc.subjectkultureng
dc.titleLitterære møteplasser: Litteraturformidlingens bevegelse i sosiale og kulturelle romeng
dc.typeMaster thesiseng
dc.type.degreeMaster i Kulturvitenskapnob
dc.type.courseKUVI350eng
dc.subject.archivecodeMastergradeng
dc.subject.nus713412eng
dc.type.programMAHF-KUVIeng
dc.rights.holderCopyright the author. All rights reserved


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record