Blar i Bergen Open Research Archive på tittel
Viser treff 33734-33753 av 34607
-
Voxel dimension optimization for probabilistic tractography in rat brain using 7T scanner
(Master thesis, 2015-06-01)Brain connectivity is an increasingly important research field within neuroscience. Using MRI technology it is now possible to measure diffusion to approximate the location of anatomical tracts in the brain or correlate ... -
VR supported self-help treatment for adolescents with psychosis
(Master thesis, 2022-06-01)Psychosis is a severe psychological condition that affects some people, including adolescents. Unfortunately, treating psychosis and psychotic disorders takes a long time. Cognitive Behavioral Therapy (CBT) and CBT for ... -
VR Walk: Game. VR simulator for treadmill as a tool for constraint-based gait rehabilitation
(Master thesis, 2020-06-06)The viability of Virtual Reality (VR) is being explored in an increasing number of fields outside its primary use in entertainment. A notable example is VR therapy, where VR-based alternatives to exposure therapy and ... -
Vulkanar i drivhuset
(Journal article, 2008) -
Vulnerabilities in distributed computer systems
(Doctoral thesis, 2006-10-04)The society relies more and more on interconnected computers systems and distributed applications. This dissertation considers security in such systems, focusing on how to break the security. Online banking, wireless systems ... -
Vulnerability governance as differential inclusion: the struggles of asylum seekers in Marseille
(Journal article; Peer reviewed, 2023)Concerns with ‘vulnerability’ increasingly proliferate in global and regional pacts, international and domestic legislations, and policy discourses and practices regarding migration and international protection. Also in ... -
The vulnerable child in an obesogenic environment : Associations between sociodemographic and behavioural factors and weight-related anthropometric variables in Norwegian children
(Doctoral thesis, 2020-05-08)Background: Childhood overweight and obesity represent important challenges. As treatment is difficult, the attention given to prevention is warranted. To identify children at risk of overweight and obesity, knowledge about ... -
Vurdera, representera, fokusera? Ei samanlikning av geografisk representasjonsfokus blant norske og svenske kommunestyrerepresentantar
(Master thesis, 2016-05-31)I denne oppgåva tek eg føre meg representasjonsfokuset blant norske og svenske kommunestyrerepresentantar. Representasjonsfokuset til representantane syner kven dei i størst grad meiner det er viktig at dei representerer ... -
Vurdering av behandlingsintegritet ved kognitiv atferdsterapeutisk behandling av barn med angstlidelser -utprøving av en skåringsmetode
(Master thesis, 2008-04-15)A scoring method (FEKS) developed to assess treatment integrity with regard to a cognitive behavioural therapy program (FRIENDS) for anxious children (8-16 years of age) was examined. The present study examined whether ... -
Vurdering av filleristing av barn i straffesaker for norske domstoler
(Journal article; Peer reviewed, 2020)Dette er en flerfaglig gjennomgang av samtlige norske straffesaker funnet på Lovdata fra 2004 fram til 2015 om «filleristing». Hver sak er gjennomgått av forfatterne; to jurister og tre medisinske eksperter på hodeskader ... -
Vurdering av lakselusindusert villfiskdødelighet per produksjonsområde i 2016 og 2017
(Research report, 2017)Ekspertgruppen ble i mars 2017 oppnevnt for ett år for å foreta en vurdering av lakselusindusert dødelighet på villfisk i 13 produksjonsområder i Norge. En foreløpig rapport basert på data fra 2016 ble levert i april 2017 ... -
Vurdering for læring i matematikk - vurderingspraksis i 1YT i to klassar på elektrofag
(Master thesis, 2016-05-31)Denne oppgåva handlar om formativ vurdering i matematikk. I problemstillinga spør ein etter i kva grad kapittel- og lekseprøver i 1YT har ein formativ funksjon for elevar på elektrofag. Ein skil mellom formål og funksjon ... -
Vurdering for læring i norsk skriftleg
(Master thesis, 2023-11-20)Samandrag Denne studien undersøkjer korleis prinsippa i vurdering for læring kan vera nyttige i møte med skriftleg tekstskaping i norskfaget. Erfaring tilseier at vurderingsarbeidet i norsk er tidkrevjande, og at ... -
Vurdering i historiefaget – mellom idealer og realiteter. Læreres erfaringer med vurdering i historiefaget i den videregående skolen.
(Master thesis, 2023-05-29)Den nye læreplanen i historiefaget, innført som en del av Fagfornyelsen, sikter mot målsettinger som innebærer bruk av kompleks kompetanse. Historiefaget har tradisjonelt hatt en vurderingspraksis der man tester elevenes ... -
Vurdering og tentativ kvantifisering av stislitasje i Geirangerfjorden verdsarvområde
(Master thesis, 2022-06-01)Ferdsel i stiar fører til auka erosjon i lausmassane og slitasje på forvitringshuda til dei harde overflatene i stiane. Problemstillinga i denne oppgåva omhandlar tentativ kvantifisering av stislitasje i lausmassar og på ... -
Vurdering som profesjonskompetanse: Refleksjonsbasert utvikling av læreres kompetanse i formativ vurdering
(Doctoral thesis, 2015-01-16)International research considers formative assessment strategies as important determinants for students’ learning (Black & Wiliam, 2003; Brookhart, 2008; Hargreaves, 2005; Hayward, 2010; Sadler, 1989). It is common to use ... -
Vurderinger av tilregnelighet ved psykisk lidelse: Rollefordelingen mellom sakkyndige og retten
(Master thesis, 2019-07-09) -
Vurderingspraksiser i teknologirike læringsmiljøer. En undersøkelse av læreres vurderingspraksiser i teknologirike læringsmiljøer og implikasjoner på elevenes medvirkning i egen læringsprosess.
(Doctoral thesis, 2019-01-08)This dissertation positions itself in relation to the key challenges and opportunities faced by teachers and students in Norwegian elementary schools as a result of “digital basic skills” being rated as a basic skill in ... -
Vurderingspreferanser hos studenter i høyere utdanning
(Master thesis, 2023-06-02)I denne studien belyses vurderingspreferansene til kvinnelige, nye og førstegenerasjons-studenter, da forskning viser at de forlater STEM i større grad enn andre studenter. En av pådriverne er «high stakes» vurderinger, ... -
Vurderingsstrategi og retningslinjer for vurdering - Rapport fra arbeidsgruppen
(Research report, 2019)