Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMo-Bjørkelund, Rune
dc.date.accessioned2020-12-12T01:00:43Z
dc.date.available2020-12-12T01:00:43Z
dc.date.issued2020-12-12
dc.date.submitted2020-12-11T23:00:08Z
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2718932
dc.description.abstractDigitalisering i den norske skulen er synleg – og engelskfaget er ikkje eit unntak. Det engelske språket er vårt verktøy for kommunikasjon med store delar av verda gjennom internet og digitale platformar – å kunne lese engelsk er viktig for å delta i eit stadig meir globalisert og samankopla verdssamfunn. Målet med studien er å setje søkelyset på kva den digitale lærekonteksen og det digital lærematerialet krev av læarar og elevar, og vidare granske korleis engelsklærarar oppfattar digital kompetense og lesedugleikar i det 21. århundre – og korleis dei nyttar digiale ressursar for å fremje dette. Studien er ein undersøkjande studie som tek føre seg norske engelsklærarar sine tankar og erfaringar med kring digital kompetanse, lesedugleikar i det 21. århundre og deira digitale engelskundervisning. I tilegg, undersøkjer studien bruk av eit digital og adaptivt lesevektøy der funna er basert på lærarars og programutviklarane bak ReadTheory sine oppfatningar om til kva grad ReadTheory kan fremje lesedugleikar i det 21. århundre. Prosjektet er basert på datamateriale frå ein åpen-distribuert spørjeundersøking, der lærarar med erfaring frå ReadTheory kunne velgje å svare på både lukka- og opne spørsmål. For å supplere dette datamaterialet har studien nytta dokumentanalyse der ulike dokument distribuert av ReadTheory har danna grunnlaget for supplerande forskingsmateriell. Funna tyder på at det er ein viss samanheng mellom digital kompetense og hyppig bruk av digitale ressursar i engelskfaget – og at det blir nytta ei rekkje ulike digital ressursar i engelskfaget generlt, men og særleg i lesing. Lærararne sine skildringar av digital kompetanse og modern lesedugleikar peiker på mykje av det same – og funna tyder på at ein kan samalikne dei to dugleiksområda og sjå dei i samanheng i diskusjonen om digital og moderne lesing. Readtheory.org er ein amerikansk utvikla leseplatform, som hevdar å gje elevar ein meir individuell tilpassa leseoppleving gjennom sin algoritmedrivne adaptive funksjon. Studien samaliknar norske engelsklærarar sine erfaringar og tankar kring platformen med kva utviklarane meiner platformen kan brukast i lesetrening i engelskfaget. Det er ei viss usemje blant lærarar om at bruken av ReadTheory kan vere med på å fremje moderne lesedugleikar, men at platformen har ei rekkje gode funksjonar. Dei konkluderande tankane rundt bruken av platformen munnar ut i at platformen er god til sitt bruk, men forblir eit supplement i undervisninga – då den ikkje evna å dekkje samtlege kompetansemål og fokuserar på individuelle læremiljø.
dc.language.isoeng
dc.publisherThe University of Bergen
dc.rightsCopyright the Author. All rights reserved
dc.titleReadtheory.org – the theory of 21st-century reading: fostering 21st-century reading skills through digital competence, digital teaching aids and frequent digital teaching.
dc.typeMaster thesis
dc.date.updated2020-12-11T23:00:08Z
dc.rights.holderCopyright the Author. All rights reserved
dc.description.degreeEngelsk mastergradsoppgåve
dc.description.localcodeENG350
dc.description.localcodeMAHF-ENG
dc.description.localcodeMAHF-LÆFR
dc.subject.nus711124
fs.subjectcodeENG350
fs.unitcode11-20-0


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel