• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
Browsing Master theses by Issue Date 
  •   Home
  • Faculty of Humanities
  • Department of Foreign Languages
  • Master theses
  • Browsing Master theses by Issue Date
  •   Home
  • Faculty of Humanities
  • Department of Foreign Languages
  • Master theses
  • Browsing Master theses by Issue Date
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Master theses by Issue Date

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-20 of 83

  • title
  • issue date
  • submit date
  • author
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Teachers' Perceptions of Intercultural Competence 

      Brekke, Benedicte (Master thesis, 2017-09-20)
    • Teen Language: ‘Ikke si “joine” det er cringe’ - A Sociolinguistic Study of Norwegian Teenagers’ Use of English in Written Computer-Mediated Communication 

      Helgesen, Janne (Master thesis, 2019-05-28)
      I denne masteroppgaven har det blitt forsket på norske tenåringers bruk av engelsk i skriftlig, datamediert kommunikasjon. Det er en sosiolingvistisk studie som sentrerer seg rundt innflytelsen det engelske språket har på ...
    • Fucks, shits, and twunts: A Sociolinguistic Study of the Use of and Attitudes towards Swear Words in York 

      Gjesdal, Tonje Hoff (Master thesis, 2019-05-28)
      Den følgende masteroppgaven er en sosiolingvistisk undersøke av hvilket forhold innbyggerne i byen York i England har til banneord. Dette innebærer både holdninger til og bruken av banneord. Oppgaven undersøker flere ...
    • Agent nouns in the language of Caxton’s edition of Le Morte Darthur: An analysis of the distribution and morphosemantic structure of agent nouns in William Caxton’s edition of Malory’s Le Morte Darthur 

      Samland, Anders Olderkjær (Master thesis, 2019-05-28)
      I denne masteroppgåva vart agent nouns, agentative substantiv, i språket til William Caxton si utgåve av Le Morte Darthur undersøkt. Eit agentativt substantiv er ein ordformasjon som uttrykker utføraren av verbet i basen. ...
    • Screencasted feedback: How Norwegian EFL teachers experience moving into digital assessment practices 

      Tøllefsen, Simen Mæland (Master thesis, 2019-05-30)
      Målet for masteroppgaven har vært å utforske og gå i dybden på hvordan fem engelsklærere i norske videregående skoler rapporterer om og erfaringer med dataprogrammet Screencast-O-Matic i skriftlige vurderingssituasjoner. ...
    • Cíborgs sueltos: metáforas de la ciencia ficción aplicadas a la realidad chilena. Análisis temático de la novela Flores para un cyborg (1997). 

      Strandheim, Julie (Master thesis, 2019-06-04)
      A pesar del enorme éxito mundial de películas y series de televisión de ciencia ficcón, el género tiende a ser categorizado como poco serio o como mero entretenimiento. Sin embargo, autores reconocidos han empleado ...
    • Rick Riordan's Myth-Based Novels as a Gateway to Legitimizing Fan Fiction 

      Bygstad, Torunn Mingmin (Master thesis, 2019-06-04)
      Denne oppgaven utforsker det engelske konseptet "fan fiction" som innebærer litteratur skrevet av fans. Målet er å utfordre folks generelle negative holdning til begrepet, litteraturen det produserer og felleskap det bygger. ...
    • La amenaza ambiental: La conciencia ecológica en dos novelas latinoamericanas 

      Fylling, Anette Sætremyr (Master thesis, 2019-06-04)
      La presente investigación compara e interpreta la conciencia ecológica en dos novelas latinoamericanas Distancia de rescate (2014) y La mucama de Omicunlé (2015). Sustentado en algunos conceptos provenientes de la ecocrítica, ...
    • Analyzing the didactic potential of videos appealing to emotions in the Social studies’ English classroom in upper secondary school 

      Frimannslund, Una Queenly Vaagen (Master thesis, 2019-06-05)
      Læring oppstår i møte med ulike tekstformer frå ulike typar medium, og i det 21. århundret er det særskilt dei multimodale tekstane som blir brukt i engelskundervisninga. Denne masteroppgåva fokuserte på programfaget ...
    • YouTube in the EFL Classroom and Listening Comprehension – A Corpus-Based Study 

      Sandsmark, Malin (Master thesis, 2019-06-05)
      Bruk av YouTube-videoer i klasserommet har blitt mer og mer vanlig siden opprettelsen av YouTube i 2005. Spesielt i engelskundervisningen kan slike videoer åpne et vindu inn til den verden som engelsktalende mennesker lever ...
    • Ghosts of War: War Trauma haunting soldiers’ memories in Another World and Catch-22 

      Gjerstad, Nils Vermund (Master thesis, 2019-06-05)
    • The spelling of phonemes - An Error Analysis of Norwegian pupils' L2 English spelling with emphasis on phoneme–grapheme correspondences 

      Simpson, Haakon Valen Hume (Master thesis, 2019-06-06)
      Denne masteroppgaven i engelsk lingvistikk undersøker hvordan fonemene (lydene) bak ulike grafemer (sammensetninger av bokstaver) påvirker elevers evne til å stave grafemene. Forholdet mellom fonemer og grafemer i engelsk ...
    • Chunks in the classroom: An experiment on the use of Cognitive Linguistic principles in academic vocabulary instruction among Norwegian upper secondary ESL-students 

      Meling, Bjørnar (Master thesis, 2019-06-06)
      Ordsekvensar, også kalla ‘chunks’ på engelsk, er ein viktig del av det engelske vokabularet. Denne masteroppgåva undersøkjer mogelege effektar av å bruka læringsstrategiar inspirert av kognitiv lingvistikk i undervisning ...
    • Formative Assessment: A Comparative Study of Learners' Perception of Video Feedback and Written Feedback, and the Perceived Effectiveness of the Feedbacks 

      Lie, Hanne Mehus (Master thesis, 2019-06-07)
      Tilbakemelding med fokus på vurdering for læring er eit viktig element for elevane si læring (Udir, 2015a). Hensikta med masteroppgåva i engelsk fagdidaktikk var å sjå nærare på vurdering for læring frå Vg1 elevar sin ...
    • «Без надрывов и смеха сквозь слезы»: homo vulgaris как собирательный образ комического героя в дореволюционных рассказах Аркадия Аверченко. «Uten utbrudd og latter gjennom tårer»: homo vulgaris som samlende komisk karakter i Arkadij Avertsjenkos førrevolusjonære fortellinger. 

      Morozova, Anastasia (Master thesis, 2019-06-07)
      I denne masteroppgaven analyserer jeg Arkadij Avertsjenkos førrevolusjonære fortellinger med utgangspunkt i en samlende komisk karaktertype som jeg definerer som homo vulgaris. Målet mitt har vært å avdekke de grunntrekkene ...
    • Algunos elementos de las realidades sociales de las trabajadoras de los comedores populares en Lima - Peru 

      Hauge, Rita Marlene Castro (Master thesis, 2019-06-08)
    • Norwegian Attitudes to English Varieties: A sociolinguistic study of students and teachers in lower secondary school 

      Trømborg, Hanne (Master thesis, 2019-06-08)
      Denne masteroppgaven er en språkholdningsstudie som ser på nordmenns holdninger til engelske uttalevarianter, og undersøker om disse holdningene samsvarer med klassiske stereotypier dokumentert i tidligere studier. I tillegg ...
    • La mujer peruana en desarrollo. Un estudio sobre las mujeres en la educación superior en el Perú 

      Ark, Aimee Jeanette (Master thesis, 2019-06-08)
      This analysis focuses on the development of the situation of the women in higher education in Peru from the 1950s to the present. More women are taking higher education now compared to before because of the development of ...
    • Accents in Wonderland: An Attitudinal Study of the Use of Accents in Disney's Originals and Remakes 

      Urke, Åsa Børgesdotter Schjeide (Master thesis, 2019-06-08)
      This thesis is a study of language attitudes which aims to investigate how various English accents are used in Disney films. The data consists of 16 Disney films including eight original films released between 1950 and ...
    • Interactive Literacy in the EFL Classroom: Exploring the video game Gone Home. 

      Hamm, Ingrid Elise (Master thesis, 2019-06-13)
      Masteroppgaven er skrevet innen fagområdet for engelsk didaktikk. Hensikten med studien er å undersøke elevenes opplevelse av bruk av videospill som en tilnærming til litteratur i engelskundervisningen. Bruk av videospill ...

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit
       

       

      Browse

      ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

      My Account

      Login

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit