• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Faculty of Social Sciences
  • Department of Information Science and Media Studies
  • Master theses
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Faculty of Social Sciences
  • Department of Information Science and Media Studies
  • Master theses
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Memes møter markedsføring, En strategisk casestudie av Ryanair på TikTok

Torvund, Astrid Oldrup
Master thesis
Thumbnail
Åpne
master thesis (17.21Mb)
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3002985
Utgivelsesdato
2022-06-01
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Master theses [139]
Sammendrag
Denne oppgaven ønsker å sette lys på hvordan markedsføring skjer på TikTok, og hvordan virkemidlene memes og humor blir tatt i bruk. TikTok er en av de mest brukte sosiale mediene av ungdom i dag, og plattformen brukes daglig av flere millioner brukere. Det er derfor interessant å se hvordan bedrifter kan gjennomføre markedsføring og merkevarebygging på plattformen. Oppgaven skal finne svar på hva som skjer når en bedrift tar i bruk memes og humor for å styrke sin digitale merkevare på TikTok, og om hvordan disse virkemidlene påvirker forholdet mellom bedrift og kunder. Ved hjelp av en case studie av flyselskapet Ryanair sin TikTok profil, og en kvalitativ tekstanalyse av et utvalg videoer, vil det diskuteres hvordan virkemidler som memes og humor blir tatt i bruk, og hvordan denne typen kommunikasjon kan påvirke forholdet mellom kunde og bedrift. Oppgaven bygger på teori om TikTok, humor og memes, og digital merkevarebygging og markedsføring.
Utgiver
The University of Bergen
Opphavsrett
Copyright the Author. All rights reserved

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit