• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Publication series
  • UPED-skrift
  • View Item
  •   Home
  • Publication series
  • UPED-skrift
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dramatisk undervisning i høyere utdanning: Modulen ”Øvelser i gruppeprosesser” i Master i pedagogikk ved Universitetet i Bergen

Samara, Akylina
Working paper
Thumbnail
View/Open
Samara 1.pdf (162.5Kb)
URI
https://hdl.handle.net/1956/1059
Date
2005
Metadata
Show full item record
Collections
  • UPED-skrift [133]
Abstract
Denne artikkelen presenterer modulen ”øvelser i gruppeprosesser” i Master i pedagogikk, ved Universitetet i Bergen, Norge. Modulen hadde som mål å trene studentenes veiledningsferdigheter samt forbedre gruppeinteraksjonen. Studenter og veiledere deltok i strukturerte dramaøvelsene med meg som gruppeleder. Studentenes erfaringer viser at øvelsene ble opplevd på en positiv måte og hjalp studentene med å nå modulens mål. Artikkelen beskriver øvelsene som ble brukt og gruppens reaksjoner og diskuterer de positive og negative aspekter ved denne alternative undervisningsformen. Artikkelen gir konkret råd til bruk av slike øvelser og bemerker utbyttet av å bruke dem i høyere utdanning.
Publisher
Program for læringsforskning, Universitetet i Bergen
Series
UPED-skrift nr. 1/2005

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit