UPED-skrift
Skriftserie fra Program for læringsforskning/Program for universitetspedagogikk
Recent Submissions
-
Digitalisering av praktiske demonstrasjoner i grunnleggende ferdighetskurs for masterstudenter i odontologi
(UPED-skrift;, Working paper, 2022) -
Masterstudenter i førersetet. Studentaktiv læring for forståelse og håndtering av morgensdagens helseutfordringer
(UPED-skrift;, Working paper, 2021) -
Developing Online Teaching and Learning – Design, Execution, and Evaluation of a Module Based Course in Carbon Capture, Storage and Utilization
(UPED-skrift;, Working paper, 2022) -
Refleksjon over noen pedagogiske komponenter av «flipped classroom» i digitialiseringsprosjekter for ENG 100 (H2015/H2016) og ENG125 (V2021).
(UPED-skrift;, Working paper, 2022) -
Avsluttende oppdrag på basismodul i universitetspedagogikk
(UPED-skrift;, Working paper, 2021) -
Erfaringer fra endring av undervisningsopplegg og vurderingsmetode i Nutr120 – Analysemetoder i ernæring
(UPED-skrift;, Working paper, 2022) -
Assessing learning by using focus group interview — a case study
(UPED-skrift;, Working paper, 2021) -
Scholarship of teaching and learning: Learning diary as a field work report
(UPED-skrift;, Working paper, 2016) -
«How low can we go?». Developing a course in obstetric-gynaecologic ultrasound for medical students.
(UPED-skrift;, Working paper, 2021)Background: Point-of-care ultrasound investigations (POCUS) are increasingly used in primary healthcare. The University of Bergen, Norway introduced ultrasound teaching for medical students during 2017. Based on the ... -
Avsluttende oppdrag basismodul UPED620
(UPED-skrift;, Working paper, 2021) -
Continuous development of the postgraduate course GEOV360 – Advanced Clastic Sedimentology: Years 2017 to 2021
(UPED-skrift;, Working paper, 2021)This is a report in the course UPED620 – Basic module in university pedagogics, where I describe the changes I have done to the course GEOV360 – Advanced Clastic Sedimentology over the last five years. These changes include ... -
Spectator or Actors? Students in the field during research-based education at UNIS
(UPED-skrift;, Working paper, 2019) -
Digital gjennomføring av TBL
(UPED-skrift;, Working paper, 2020)I denne oppgaven vil jeg skrive om erfaringer som ble gjort i forbindelse med at undervisningen ble digitalisert under koronaepidemien, nærmere bestemt at team based learning (TBL) øktene ble gjennomført ved bruk av zoom. ... -
Teaching Nuclear Medicine
(UPED-skrift; 2020/10, Working paper, 2020)Nuclear medicine (NM) has been taught in the medical program at the University of Bergen (UiB) since 2006. Despite many incremental improvements in content delivery including a full set of online lectures since 2006, my ... -
Kunnskap om nevropsykologisk kartlegging og dens betydning i møte med pasienter
(Working paper, 2020) -
Rubrikkvurdering av klinisk praksis for profesjonsstudenter i psykologi
(Working paper, 2020-05-12)Prosjektet tar utgangspunkt i rubrikkvurdering som metode for å oppnå to hovedmål: 1) gjøre studentene i stand til å vite mer nøyaktig hva de må gjøre for å oppnå læringsmålene for kurset, og 2) gi veileder et bedre verktøy ... -
Når veien må tilpasses målet: Bakgrunn, plan og evaluering for revidert studieplan i propedeutikk for medisinstudentutdanningen
(UPED-skrift, Working paper, 2020)