UPED-skrift
Skriftserie fra Program for læringsforskning/Program for universitetspedagogikk
Recent Submissions
-
Digital gjennomføring av TBL
(UPED-skrift;, Working paper, 2020)I denne oppgaven vil jeg skrive om erfaringer som ble gjort i forbindelse med at undervisningen ble digitalisert under koronaepidemien, nærmere bestemt at team based learning (TBL) øktene ble gjennomført ved bruk av zoom. ... -
Teaching Nuclear Medicine
(UPED-skrift; 2020/10, Working paper, 2020)Nuclear medicine (NM) has been taught in the medical program at the University of Bergen (UiB) since 2006. Despite many incremental improvements in content delivery including a full set of online lectures since 2006, my ... -
Kunnskap om nevropsykologisk kartlegging og dens betydning i møte med pasienter
(Working paper, 2020) -
Rubrikkvurdering av klinisk praksis for profesjonsstudenter i psykologi
(Working paper, 2020-05-12)Prosjektet tar utgangspunkt i rubrikkvurdering som metode for å oppnå to hovedmål: 1) gjøre studentene i stand til å vite mer nøyaktig hva de må gjøre for å oppnå læringsmålene for kurset, og 2) gi veileder et bedre verktøy ... -
Når veien må tilpasses målet: Bakgrunn, plan og evaluering for revidert studieplan i propedeutikk for medisinstudentutdanningen
(UPED-skrift, Working paper, 2020) -
Storgruppeundervisning og studentaktivitet
(UPED-skrift, Working paper, 2020-04-01) -
Rapport om avsluttende oppdrag i forbindelse med basismodulen i universitetspedagogikk
(UPED-skrift, Working paper, 2020) -
Essay om utforming av informasjonsskranker og undervisningsrom for et norsk fagbibliotek med fokus på det fysiske læringsrommet
(UPED-skrift, Working paper, 2020) -
Analyzing the impact of recurrent Kahoot tests on student performance
(UPED-skrift, Working paper, 2020)Here we performed a small pilot study assessing the impact of recurrent kahoot quizzes on medical students’ performance in cutting-edge subjects (not in the typical curricula). Albeit several inherent design limitations, ... -
Fra monolog til dialog – et forsøk på å skape studentaktive forelesninger i et emne med mange studenter
(UPED-skrift, Working paper, 2020) -
Supervision of master’s students across borders
(UPED-skrift, Working paper, 2019-09) -
Planlegging, utføring og rapportering av tiltak for utvikling av undervisning og læringsmiljø i KJEM225/PTEK226/BIO301
(UPED-skrift, Working paper, 2019) -
How can we enhance self-motivation in students taking non-mandatory courses?
(UPED-skrift, Working paper, 2019)As a teacher, I am expected to engage in an interactive teaching style, engaging the students in varied learning activities, including class discussion facilitated by the use of the white board, group reflections, step-wise ... -
Analyseworkshop i veiledningsprosessen på master- og doktorgradsnivå
(UPED-skrift, Working paper, 2019)Rapporten viser erfaringene med bruk av analyseworkshop i veiledningen på master- og doktorgradsnivå på sosiologi. Den ordinære veiledning av tekst ble for en måned lagt om til fordel for to lengre analyseworkshoper der ... -
Refleksjon om min undervisning og studenter
(UPED-skrift, Working paper, 2019) -
Bruk av eksperiment i undervisningsopplegg fokusert på livsstilsintervensjoner i undervisning for legestudenter
(UPED-skrift, Working paper, 2018) -
Start. Stop. Continue. A quality feedback for my teaching.
(UPED-skrift, Working paper, 2019) -
Å få studentane i tale. Rapport frå eit intervju- og utvalsbasert evalueringsopplegg for emnet HIS102, våren 2019
(UPED-skrift, Working paper, 2019-06)