Browsing UPED-skrift by Title
Now showing items 1-20 of 146
-
Accessing the prior knowledge and teaching a heterogeneous class of dental hygienist
(UPED-skrift, Working paper, 2017) -
Analyseworkshop i veiledningsprosessen på master- og doktorgradsnivå
(UPED-skrift, Working paper, 2019)Rapporten viser erfaringene med bruk av analyseworkshop i veiledningen på master- og doktorgradsnivå på sosiologi. Den ordinære veiledning av tekst ble for en måned lagt om til fordel for to lengre analyseworkshoper der ... -
Analyzing the impact of recurrent Kahoot tests on student performance
(UPED-skrift, Working paper, 2020)Here we performed a small pilot study assessing the impact of recurrent kahoot quizzes on medical students’ performance in cutting-edge subjects (not in the typical curricula). Albeit several inherent design limitations, ... -
Angående sambandet mellan religionsvetenskaplig forskning och didaktik
(UPED-skrift nr.1/2005, Working paper, 2005) -
An approach to improve the learning outcome among bachelor students in nutrition
(UPED-skrift, Working paper, 2015-08) -
Assessing learning by using focus group interview — a case study
(UPED-skrift;, Working paper, 2021) -
Assessing the effectiveness of a problem-based learning compared to a traditional learning methodology
(UPED-skrift, Working paper, 2018) -
Avsluttende oppdrag basismodul UPED620
(UPED-skrift;, Working paper, 2021) -
Avsluttende oppdrag på basismodul i universitetspedagogikk
(UPED-skrift;, Working paper, 2021) -
Bridge-ins. About building bridges at the beginning of a language lesson
(UPED-skrift, Working paper, 2015) -
Bruk av aktive læringsformer og e-læringsverktøy i Arbeidsmedisin ved UIB
(UPED-skrift, Working paper, 2016) -
Bruk av BOPPS-modellen i undervisning av medisin-studenter
(UPED-skrift, Working paper, 2015) -
Bruk av eksperiment i undervisningsopplegg fokusert på livsstilsintervensjoner i undervisning for legestudenter
(UPED-skrift, Working paper, 2018) -
Bruk av Power Lab systemet i nevrofysiologi kurset ved seksjon for fysiologi
(UPED-skrift nr. 1/2006, Working paper, 2006)Elhoucine Messaoudi beskriver hvordan et IKT basert undervisningsprogram (Power lab systemet - PLS) kan være et godt alternativ til bruk av forsøksdyr (frosk og rotter) i laboratoriekurs innen nevrofysiologi. Han beskriver ... -
Bruk av simulatorer og roboter i trening og opplæring innen medisin
(UPED-skrift nr. 1/2006, Working paper, 2006)Increasing interest in patient safety and shortage in training possibilities for new surgeons draw attention to new possibilities for aquiring requested comptetence and skills. In addition, advanced technology and sofisticated ... -
Bruk av studentaktiviserende virkemidler og integrering av BOPPPS-modellen i undervisning av masterstudenter
(UPED-skrift, Working paper, 2016) -
Building an inclusive classroom – a blended course in Nuclear Medicine
(UPED-skrift; 2018/7, Working paper, 2018)Nuclear medicine (NM) has been taught in the medical program at the University of Bergen (UiB) since 2006. The new curriculum “Medisin 2015” introduced e-learning/blended learning based on UiB’s new learning management ... -
Case based learning in orthodontic undergraduate education. A pilot study at fourth-year dental students, in Bergen.
(UPED-skrift, Working paper, 2016)Theoretical teaching in orthodontic education is based on traditional lectures. The aim of the present pilot study was to evaluate students’ perceptions after a case-based learning attempt. Forty-two fourth grade dental ...