Blar i UPED-skrift på tittel
Viser treff 10-29 av 146
-
Bridge-ins. About building bridges at the beginning of a language lesson
(UPED-skrift, Working paper, 2015) -
Bruk av aktive læringsformer og e-læringsverktøy i Arbeidsmedisin ved UIB
(UPED-skrift, Working paper, 2016) -
Bruk av BOPPS-modellen i undervisning av medisin-studenter
(UPED-skrift, Working paper, 2015) -
Bruk av eksperiment i undervisningsopplegg fokusert på livsstilsintervensjoner i undervisning for legestudenter
(UPED-skrift, Working paper, 2018) -
Bruk av Power Lab systemet i nevrofysiologi kurset ved seksjon for fysiologi
(UPED-skrift nr. 1/2006, Working paper, 2006)Elhoucine Messaoudi beskriver hvordan et IKT basert undervisningsprogram (Power lab systemet - PLS) kan være et godt alternativ til bruk av forsøksdyr (frosk og rotter) i laboratoriekurs innen nevrofysiologi. Han beskriver ... -
Bruk av simulatorer og roboter i trening og opplæring innen medisin
(UPED-skrift nr. 1/2006, Working paper, 2006)Increasing interest in patient safety and shortage in training possibilities for new surgeons draw attention to new possibilities for aquiring requested comptetence and skills. In addition, advanced technology and sofisticated ... -
Bruk av studentaktiviserende virkemidler og integrering av BOPPPS-modellen i undervisning av masterstudenter
(UPED-skrift, Working paper, 2016) -
Building an inclusive classroom – a blended course in Nuclear Medicine
(UPED-skrift; 2018/7, Working paper, 2018)Nuclear medicine (NM) has been taught in the medical program at the University of Bergen (UiB) since 2006. The new curriculum “Medisin 2015” introduced e-learning/blended learning based on UiB’s new learning management ... -
Case based learning in orthodontic undergraduate education. A pilot study at fourth-year dental students, in Bergen.
(UPED-skrift, Working paper, 2016)Theoretical teaching in orthodontic education is based on traditional lectures. The aim of the present pilot study was to evaluate students’ perceptions after a case-based learning attempt. Forty-two fourth grade dental ... -
Continuous development of the postgraduate course GEOV360 – Advanced Clastic Sedimentology: Years 2017 to 2021
(UPED-skrift;, Working paper, 2021)This is a report in the course UPED620 – Basic module in university pedagogics, where I describe the changes I have done to the course GEOV360 – Advanced Clastic Sedimentology over the last five years. These changes include ... -
Course Evaluation of a new Undergraduate Oral Radiology Course
(UPED-skrift nr. 1/2004, Working paper, 2004)David MacDonald (Det odontologiske fakultet) beskriver sitt kurs i radiologi, et kurs som er lagd med tanke på hvordan faget brukes i den kliniske praksis og samtidig prøver å ta hensyn til at studenter lærer på ulike ... -
Det klassiske seminar - en akademisk proteus? Forskningsseminaret ved klassisk seksjon som moderne veiledningsarena
(UPED-skrift nr. ?/2008, Working paper, 2008)Klassisk filologi er et av de eldste fagene ved norske universiteter. Faget har utviklet seg innenfor en tysk fagtradisjon der lingvistisk kompetanse har vært alfa og omega. Skriftlig produksjon har først kommet langt ut ... -
Developing Online Teaching and Learning – Design, Execution, and Evaluation of a Module Based Course in Carbon Capture, Storage and Utilization
(UPED-skrift;, Working paper, 2022) -
Development of a new course on analysis methods in cognitive neuroscience using problem-based learning
(UPED-skrift, Working paper, 2016) -
Digital gjennomføring av TBL
(UPED-skrift;, Working paper, 2020)I denne oppgaven vil jeg skrive om erfaringer som ble gjort i forbindelse med at undervisningen ble digitalisert under koronaepidemien, nærmere bestemt at team based learning (TBL) øktene ble gjennomført ved bruk av zoom. ... -
Digitalisering av praktiske demonstrasjoner i grunnleggende ferdighetskurs for masterstudenter i odontologi
(UPED-skrift;, Working paper, 2022) -
Distribution of responsibility in postgraduate supervision as seen from both sides: a questionnaire-based study
(UPED-skrift nr. ?/2008, Working paper, 2008)We present a questionnaire-base study of responsibility in postgraduate supervision as viewed from two opposite sides: students and supervisors at the Institute of Physics and Technology, UiB. The study had a two-fold ... -
Dramatisk undervisning i høyere utdanning: Modulen ”Øvelser i gruppeprosesser” i Master i pedagogikk ved Universitetet i Bergen
(UPED-skrift nr. 1/2005, Working paper, 2005)Denne artikkelen presenterer modulen ”øvelser i gruppeprosesser” i Master i pedagogikk, ved Universitetet i Bergen, Norge. Modulen hadde som mål å trene studentenes veiledningsferdigheter samt forbedre gruppeinteraksjonen. ...