Blar i UPED-skrift på tittel
Viser treff 89-108 av 146
-
Odontologisk atferdsfag. Målbeskrivelse og evaluering av undervisningen i Bergen
(UPED-skrift nr. 1/2004, Working paper, 2004)Erik Skaret (Det odontologiske fakultet) har lagd en detaljert målbeskrivelse for odontologisk atferdsfag, og har utført en evaluering blant lærerne på om studentene har gode nok holdninger, ferdigheter og kunnskaper når ... -
Old age psychology training in Norway. Sparking awareness and interest in first year psychologist students
(UPED-skrift, Working paper, 2018) -
Om bruk av IKT i litteraturundervisningen
(UPED-skrift, Working paper, 2016) -
Om integrering av skriveøvelser i undervisningen
(UPED-skrift nr. 1/2006, Working paper, 2006)Gisle Selnes har hatt som mål å integrere studentenes skriving og muntlige presentasjoner i den ”sikkert til tider noe søvndyssende talestrømmen fra foreleseren” i sin undervisning i et fordypningsemne i latinamerikansk ... -
Om undervisningstilbodet ved Geofysisk institutt - ei brukarundersøking av uteksaminerte kandidatar og deira arbeidsgjevarar
(UPED-skrift nr. 1/2004, Working paper, 2004)Tore Furevik (Det matematisk- naturvitenskapelige fakultet) har utført en spørreundersøkelse blant ferdig uteksaminerte kandidater fra Geofysisk institutt og deres arbeidsgivere for å finne ut hva de er fornøyd og misfornøyd ... -
One plus one equals three: exploiting synergy between UNIS and NTNU EnviTox postgraduate training
(UPED-skrift, Working paper, 2018-09) -
Opplegg og erfaring med bruk av mappe som lærings- og vurderingsform i Paleoklimatologi ved institutt for Geovitenskap høsten 2003
(UPED-skrift nr. 1/2004, Working paper, 2004)Helga (Kikki) Flesche Kleiven (Det matematisk- naturvitenskapelige fakultet) redegjør for oppstarten og gjennomføringen av mappeevaluering som en ny lærings- og vurderingsform i kurset Paleoklimatologi ved Institutt for ... -
Opplæring medisinsk cellebiologi i en gruppe
(UPED-skrift nr. 1/2005, Working paper, 2005)To help students develop strategies for learning how to learn complex information in medical cell biology, a new module based on team working has been suggested in this report. The purpose of working in small groups is to ... -
På vei mot mer studentorientert undervisning og læring i geostatistikk
(UPED-skrift, Working paper, 2018-01-31)Artikkelforfatterne har våren 2017 for første gang undervist emnet Geostatistikk (GEOV301) ved Institutt for geovitenskap ved Universitetet i Bergen. Emnet har, i likhet med resten av emneporteføljen ved universitetet, ... -
Pedagogisk utviklingsarbeid ved Hemilsenteret;studenter og faglæreres erfaringer med Problembasert læring våren 2004
(UPED-skrift nr. 1/2006, Working paper, 2006)Elisabeth Fosse og Ingrid Holsen beskriver hva problembasert læring (PBL) er og hvordan denne pedagogikken er tatt i bruk i to masterprogrammer ved HEMIL senteret. De har foretatt forskningsintervjuer med studenter og ... -
Planlegging, utføring og rapportering av tiltak for utvikling av undervisning og læringsmiljø
(UPED-skrift, Working paper, 2017) -
Planlegging, utføring og rapportering av tiltak for utvikling av undervisning og læringsmiljø i KJEM225/PTEK226/BIO301
(UPED-skrift, Working paper, 2019) -
Promoting deep learning in a constructively aligned system approach in a course in biomedical nutrition physiology
(UPED-skrift, Working paper, 2018)The discussed consists of several modules, teaching students the basic principles of biomedical nutrition physiology. This is achieved by a combination of background knowledge lecturing, critical reading of relevant ... -
Rapport Basismodul i universitetspedagogikk
(UPED-skrift, Working paper, 2015-06-30) -
Rapport om avsluttende oppdrag i forbindelse med basismodulen i universitetspedagogikk
(UPED-skrift, Working paper, 2020) -
Refleksjon om min undervisning og studenter
(UPED-skrift, Working paper, 2019) -
Refleksjon over noen pedagogiske komponenter av «flipped classroom» i digitialiseringsprosjekter for ENG 100 (H2015/H2016) og ENG125 (V2021).
(UPED-skrift;, Working paper, 2022) -
Revision and Some Upgrading of Course AT 301 “Arctic infrastructures in a changing climate”
(UPED-skrift, Working paper, 2015) -
A role play discussion exercise as a challenging learning activity
(UPED-skrift, Working paper, 2016) -
Rubrikkvurdering av klinisk praksis for profesjonsstudenter i psykologi
(Working paper, 2020-05-12)Prosjektet tar utgangspunkt i rubrikkvurdering som metode for å oppnå to hovedmål: 1) gjøre studentene i stand til å vite mer nøyaktig hva de må gjøre for å oppnå læringsmålene for kurset, og 2) gi veileder et bedre verktøy ...