• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Publication series
  • UPED-skrift
  • View Item
  •   Home
  • Publication series
  • UPED-skrift
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rubrikkvurdering av klinisk praksis for profesjonsstudenter i psykologi

Raudeberg, Rune
Working paper
Thumbnail
View/Open
rubrikk-vurdering i nevropsykologisk practicum.pdf (738.1Kb)
URI
https://hdl.handle.net/1956/22203
Date
2020-05-12
Metadata
Show full item record
Collections
  • UPED-skrift [133]
Abstract
Prosjektet tar utgangspunkt i rubrikkvurdering som metode for å oppnå to hovedmål: 1) gjøre studentene i stand til å vite mer nøyaktig hva de må gjøre for å oppnå læringsmålene for kurset, og 2) gi veileder et bedre verktøy for å kunne vurdere om læringsmålene for kurset ble nådd. Metoden ble anvendt på et kurs som har 25 læringsmål. Tre sentrale læringsmål ble valgt og krav for å oppnå Noe kompetanse, God kompetanse og Høy kompetanse i de ulike læringsmålene ble definert. For å øke involvering, øke dybdeforståelsen læringsmålene, og øke forståelse for hva studentene konkret blir målt opp mot, ble studentene involvert i å definere hva de tre kategoriene skulle inneholde første dag av kurset. Til en viss grad ville ikke eller kunne ikke studentene godta at de selv var i stand til å ha en mening om hva som skulle kjennetegne de tre kompetansenivåene (noe kompetanse, god kompetanse og høy kompetanse) innenfor de læringsmålene som var satt opp. Den tilsiktede involvering av studentene fungerte derfor bare delvis. Metoden ga likevel nyttig informasjon om studentenes kompetansenivå. Denne informasjonen gjorde det mulig å bedre tilpasse undervisningen til et nivå som var mer i overensstemmelse med studentenes faktiske kompetanse ved kursstart.
Copyright
Copyright 2019 The Author(s)

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit