Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRaudeberg, Rune
dc.date.accessioned2020-05-12T12:27:08Z
dc.date.available2020-05-12T12:27:08Z
dc.date.issued2020-05-12
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/1956/22203
dc.description.abstractProsjektet tar utgangspunkt i rubrikkvurdering som metode for å oppnå to hovedmål: 1) gjøre studentene i stand til å vite mer nøyaktig hva de må gjøre for å oppnå læringsmålene for kurset, og 2) gi veileder et bedre verktøy for å kunne vurdere om læringsmålene for kurset ble nådd. Metoden ble anvendt på et kurs som har 25 læringsmål. Tre sentrale læringsmål ble valgt og krav for å oppnå Noe kompetanse, God kompetanse og Høy kompetanse i de ulike læringsmålene ble definert. For å øke involvering, øke dybdeforståelsen læringsmålene, og øke forståelse for hva studentene konkret blir målt opp mot, ble studentene involvert i å definere hva de tre kategoriene skulle inneholde første dag av kurset. Til en viss grad ville ikke eller kunne ikke studentene godta at de selv var i stand til å ha en mening om hva som skulle kjennetegne de tre kompetansenivåene (noe kompetanse, god kompetanse og høy kompetanse) innenfor de læringsmålene som var satt opp. Den tilsiktede involvering av studentene fungerte derfor bare delvis. Metoden ga likevel nyttig informasjon om studentenes kompetansenivå. Denne informasjonen gjorde det mulig å bedre tilpasse undervisningen til et nivå som var mer i overensstemmelse med studentenes faktiske kompetanse ved kursstart.en_US
dc.language.isonobeng
dc.titleRubrikkvurdering av klinisk praksis for profesjonsstudenter i psykologieng
dc.typeWorking paper
dc.rights.holderCopyright 2019 The Author(s)eng


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel