Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMilde, Anne Marita
dc.contributor.authorSvensen, Erling
dc.date.accessioned2006-02-15T18:56:45Z
dc.date.available2006-02-15T18:56:45Z
dc.date.issued2006eng
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/1956/1089
dc.description.abstractLMS er en forkortelse for ”learning management system” og blir anvendt om systemer som administrerer nettbaserte undervisningstjenester for studenter, lærere og administratorer. Det Psykologiske Fakultet ved Universitetet i Bergen har satset på et kommersielt nettbasert læringssystem som har vært i bruk i 2 år. En grundig evaluering av bruk og nytteverdi gjenstår. Denne artikkelen omfatter en preliminær undersøkelse av studenters bruk og vurdering av læringssystemets nytteverdi og potensiale. Resultatene er utarbeidet ved hjelp av et skjema som dekker kvantitative og kvalitative data og som ble designet til dette formålet. Populasjonen bestod av profesjonsstudenter på 3. semester ved Det Psykologiske Fakultet. Av 23 studenter som var tilstede under utdeling av skjemaet kom det inn 23 svar. En kvantitativ analyse av materialet er utført ved hjelp av SPSS statistisk analyse. Kvalitativ undersøkelse er basert på en evaluering av studentenes skriftlige besvarelser. Konklusjon: Et flertall av studentene synes bruk av nettbasert læringsportal er et nyttig supplement til undervisningen. Bruk av diskusjonsforum må være basert på frivillig innsats og dekke relevante psykologiske tema.no_NO
dc.format.extent86932 byteseng
dc.format.mimetypeapplication/pdfeng
dc.language.isonobeng
dc.publisherProgram for læringsforskning, Universitetet i Bergennob
dc.relation.ispartofseriesUPED-skrift nr. 1/2006no
dc.subjectUniversitetspedagogikknob
dc.titleEvaluering av nettbasert læringsportal ved Det Psykologiske Fakultet –Profesjonsstudiet, 3. semester.nob
dc.typeWorking paper
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280nob
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Psykologi: 260nob


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel