dc.contributor.author | Svendsen, Lars Fredrik H. | |
dc.date.accessioned | 2006-02-16T11:27:59Z | |
dc.date.available | 2006-02-16T11:27:59Z | |
dc.date.issued | 2006 | eng |
dc.identifier.issn | 0805-2557 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/1956/1092 | |
dc.description.abstract | Lars Svendsen har skrevet ny lærebok for Examen philosophicum (spesielt tilpasset alfakurset på HF ved UiB) og redegjør for valget om å skrive boken med stoffet organisert tematisk heller enn som en historisk fortelling slik som har vært vanlig. En kompendiumutgave av boken har vært brukt i to semestre, og Svendsen rapporterer om erfaringene fra både lærere og studenter. | no_NO |
dc.format.extent | 182934 bytes | eng |
dc.format.mimetype | application/pdf | eng |
dc.language.iso | nob | eng |
dc.publisher | Program for læringsforskning, Universitetet i Bergen | nob |
dc.relation.ispartofseries | UPED-skrift nr. 1/2006 | no |
dc.subject | Universitetspedagogikk | nob |
dc.title | Examen philosophicum – fra et historisk til et tematisk studium | nob |
dc.type | Working paper | |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | nob |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Psykologi: 260 | nob |