• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Department of Linguistics, Literary and Aestetic Studies på tittel 
  •   Hjem
  • Faculty of Humanities
  • Department of Linguistics, Literary and Aestetic Studies
  • Department of Linguistics, Literary and Aestetic Studies
  • Blar i Department of Linguistics, Literary and Aestetic Studies på tittel
  •   Hjem
  • Faculty of Humanities
  • Department of Linguistics, Literary and Aestetic Studies
  • Department of Linguistics, Literary and Aestetic Studies
  • Blar i Department of Linguistics, Literary and Aestetic Studies på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Department of Linguistics, Literary and Aestetic Studies på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 758-777 av 814

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Ut med adamsslekt og inn med arveprinsesse? Leksikografiske metodar i revisjonen av Bokmålsordboka og Nynorskordboka 

      Lyse, Gunn Inger (Conference object, 2019-06-06)
      Ut med adamsslekt og inn med arveprinsesse? Leksikografiske metoder i Revisjonsprosjektet for Bokmålsordboka og Nynorskordboka I dette innlegget presenteres kildematerialet, verktøy og metoder som brukes og utvikles i det ...
    • Ut med pennen, inn med stemmen: om videorespons som formativ vurdering 

      Midtbø, Gro (Master thesis, 2016-11-21)
      Providing feedback on student`s written work is a very important and time-consuming part of a teacher´s job. In recent years, there has been an increased focus on formative assessment. This master thesis explores video ...
    • Utviklar vi munnlege ferdigheiter hos elevane eller berre vurderer vi dei? 

      Slettebakken, Torunn (Master thesis, 2017-06-14)
      The Master's thesis is about how we develop the oral skills of the students in Norwegian. Even though one should work with oral skills in all subjects, Norwegian still has a very important role to play in the attainment ...
    • Utvikling av syntaktisk kompleksitet i tekster skrevet av voksne andrespråksinnlærere 

      Sørensen, Ida Marie Moklef (Master thesis, 2018-06-16)
      This thesis is written within the field of Second Language Acquisition. The thesis investigates syntactic complexity in written assignments produced by learners at different Common reference levels. It compares syntactic ...
    • *Vanlige måter å gjøre feil. Forholdsvis hyppige forekommende, ugrammatiske konstruksjoner i norsk - at, når og hvorfor de brukes 

      Tjervåg, Eirik (Master thesis, 2011-11-21)
      Det finnes syntaktiske konstruksjoner parseren synes ha større vansker med å prosessere enn andre. Slike konstruksjoner realiseres forholdsvis ofte som ugrammatiske. Noen av dem presenteres i denne oppgaven, sammen med en ...
    • "vann og kan og mann" En sosiolingvistisk studie av nn-variabelen og andre språktrekk blant ungdommer i Narvik 

      Neteland, Randi (Master thesis, 2009-05-14)
      This master thesis is a sociolinguistic study of speech variation in four adolescent groups in Narvik in Northern Norway. The study is based on interviews conducted with sixteen 17-year-old informants in three local schools. ...
    • Vanskelege ord i vanskelege tider. Ei oppgåve om språk i arve- og skiftedokument 

      Stensvand, Elin Espe (Master thesis, 2015-08-31)
      Vanskelige ord i vanskelige tider. Ei oppgåve om språk i arve- og skiftedokument. Forfatter: Elin Espe Stensvand Kvart år dør det om lag 40 000 personar i Noreg. Det vil seie at det til ei kvar tid er ei svært stor mengde ...
    • "Vanvit" - En studie av galskap, genitenkning og selvfremstilling i Kristofer Uppdals "Herdsla" 

      Parelius, Fredrik (Master thesis, 2016-05-17)
      Sammendrag: Masteroppgave i nordisk litteratur Institutt for lingvistiske, litterære og estetiske studium Universitetet i Bergen Våren 2016 Student: Fredrik Parelius Veileder: Eirik Vassenden Tittel: «Vanvit!» Undertittel: ...
    • Variasjon og endring i bømlamålet - ei sosiolingvistisk gransking av målet i Bømlo kommune i Sunnhordland 

      Notland, Vibeke (Master thesis, 2001)
    • Våren kommer, gresset gror av seg selv. Rinzai-zen og veien mot rettferdighet innenfor den gresk-oksidentale åndshistorien 

      Skogseide, Ole Johan (Master thesis, 2010-11-18)
      Denne studien diskuterer to ulike tradisjoners oppfatninger av språkets rolle i menneskets interaksjon med omverdenen, og de samme tradisjonenes forsøk på å endre den posisjonen språket har i menneskets erfaring av verden. ...
    • Ved humanismens grenser. Bloom og det romantisk-demoniske. 

      Hagen, Erik Bjerck (Peer reviewed; Journal article, 2019)
    • Vegen inn i språket. Om integrering av nyord i islandsk 

      Haugum, Ida (Master thesis, 2016-09-01)
      Nye samfunnstilhøve og ny teknologi krev nye nemningar. Medan mange språksamfunn løyser trongen til nye ord gjennom å låna frå kvarandre, har heimleg nyorddanning vore den rådande norma i islandsk. I denne oppgåva undersøker ...
    • Verbal repetition in Sappho: two wedding song fragments (114, 104a V.) 

      Sandin, Pär (Peer reviewed; Journal article, 2014)
    • The very model of a modern linguist — in honor of Helge Dyvik 

      Rosén, Victoria; De Smedt, Koenraad (Bergen Language and Linguistics Studies (BeLLS) ; 8, Book; Peer reviewed, 2017)
    • Vestnorske offerlundar : Spor etter norrøn kultpraksis i vestnorske stadnamn 

      Vasshus, Krister S. K. (Master thesis, 2011-11-21)
      Denne teksten er ein gjennomgåande studie av sakrale lund(a/e)-namn på Vestlandet. Av dei til saman 44 samansette og usamansette lund(a/e)-gardsnamna har eg skrive gjennomgåande om 38 av dei, og delt dei inn i tre kategoriar ...
    • Vi er alle leselærarar! - eller er vi no eigentleg det? 

      Krakhellen, Anita (Master thesis, 2015-11-19)
      Hausten 2006 såg læreplanreforma Kunnskapsløftet dagens lys, og med den også tanken om fem grunnleggjande ferdigheiter. Lesing, skriving, rekning, munnleg og IKT skulle no integrerast som ein berebjelke i alle fag, frå ...
    • "Vi er fulle av sprukne klanger" En korpusbasert undersøkelse av språkbruk om musikalske og andre klanger: begrepsstruktur, metaforer og metonymier 

      Kvamme, Tina (Master thesis, 2017)
    • Videoens mediespesifisitet og videokunsttradisjoner i glitchvideokunst 

      Petersen, Elise Bekkely Røh (Master thesis, 2015-11-20)
      Formålet med denne oppgaven har vært å undersøke hva det er som karakteriserer glitchvideokunst og hvordan denne kunstformen utforsker videoens mediespesifisitet. Formålet har også vært å granske hvordan glitchvideokunst ...
    • Vil du meg noko? Ei lesing av Johan Harstad sin roman Hässelby 

      Risa, Sigrun (Master thesis, 2010-05-18)
      This project is an analysis of Johan Harstad's novel Hässelby (2007) with emphasis on the connection between literature and ethics. I have based my project on the hypothesis that this novel has an underlying ethical message. ...
    • Vildanden som total og radikal fiksjon 

      Vigeland, Anne Marie Møller (Master thesis, 2013-05-14)
      Denne masteroppgaven inneholder en analyse av forestillingen Vildanden som ble satt opp under Festspillene i Bergen i 2009 av Vegard Vinge og Ida Müller. Oppgaven analyserer forestillingen og dens virkemidler med utgangspunkt ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit