• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Faculty of Social Sciences
  • Department of Information Science and Media Studies
  • Department of Information Science and Media Studies
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Faculty of Social Sciences
  • Department of Information Science and Media Studies
  • Department of Information Science and Media Studies
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Plutselig skjedde det...ingenting - en studie av publikums opplevelse av sakte-TV

Urdal, Elisabeth
Master thesis
Thumbnail
Åpne
PDF (3.378Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/1956/16142
Utgivelsesdato
2017-06-30
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Department of Information Science and Media Studies [742]
Sammendrag
Sakte-TV er en samlebetegnelse for TV-produksjoner av en reise, tema eller hendelse i reell tid. Uten klipping eller annen inngripen fra produsenter, fanger kameraet det som skjer i den faktiske tiden det tar, minutt for minutt. Denne studien handler om hvilke erfaringer og opplevelser publikum har med og av sakte-TV på NRK. Hvorfor velger publikum å se på sakte-TV? Hvordan ser de på sakte-TV? Og hvilke opplevelser får de av å se på sakte-TV? Studien er basert på tolv intervjuer fordelt i to aldersgrupper, 18-29 år og 49+. Studien viser at det er forskjeller mellom aldersgruppene, men også innad i gruppene, spesielt når det gjelder hvordan publikum ser på sakte-TV. Det er også forskjeller i hvordan seerne opplever de ulike programmene.
 
Slow TV is a collective term for television productions of a travel, theme or event in real time. Without editing or other forms of intervention from the producers, the camera captures what happens minute by minute. This study examines what experiences the audiences have of watching slow TV from the Norwegian broadcaster NRK. Why do the audiences choose to watch slow TV? How do they watch slow TV? And what experiences do they get from watching slow TV? The study is based on twelve interviews from two age groups,18-29 years old and 49+. The study shows that there are differences between the age groups, but also within the groups, especially when it comes to how they watch slow TV. There are also differences in how the viewers experienced the various slow TV programs.
 
Utgiver
The University of Bergen
Opphavsrett
Copyright the author. All rights reserved.

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit