• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Faculty of Mathematics and Natural Sciences
  • Department of Mathematics
  • Department of Mathematics
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Faculty of Mathematics and Natural Sciences
  • Department of Mathematics
  • Department of Mathematics
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Elevers roller i matematikksamtale

Holter, Tove Annette
Master thesis
Thumbnail
Åpne
master thesis (997.9Kb)
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/1956/17497
Utgivelsesdato
2017
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Department of Mathematics [801]
Sammendrag
Masteravhandlingen "Elevers roller i matematikksamtale" handler om hva slags roller elever har når de samtaler om matematikk med andre elever. Formålet med studien er å få en større forståelse for hvordan elever i videregående skole snakker sammen om matematikk for slik å bedre kunne legge til rette for gode matematikksamtaler. Studien har en kvalitativ tilnærming og er gjennomført som en deltakende observasjonsstudie der jeg har filmet egen undervisning for så å gjennomføre en tematisk analyse. Gjennom dette arbeidet kategoriserte jeg elevene i de fem rollene den høyttenkende, den veiledende, den undrende, den formelavhengige og den stille eleven.
Utgiver
The University of Bergen
Opphavsrett
Copyright the Author. All rights reserved

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit