dc.contributor.author | Holter, Tove Annette | |
dc.date.accessioned | 2018-03-08T14:31:13Z | |
dc.date.available | 2018-03-08T14:31:13Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2018-01-24T23:00:03Z | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/1956/17497 | |
dc.description.abstract | Masteravhandlingen "Elevers roller i matematikksamtale" handler om hva slags roller elever har når de samtaler om matematikk med andre elever. Formålet med studien er å få en større forståelse for hvordan elever i videregående skole snakker sammen om matematikk for slik å bedre kunne legge til rette for gode matematikksamtaler. Studien har en kvalitativ tilnærming og er gjennomført som en deltakende observasjonsstudie der jeg har filmet egen undervisning for så å gjennomføre en tematisk analyse. Gjennom dette arbeidet kategoriserte jeg elevene i de fem rollene den høyttenkende, den veiledende, den undrende, den formelavhengige og den stille eleven. | en_US |
dc.language.iso | nob | eng |
dc.publisher | The University of Bergen | en_US |
dc.subject | roller | eng |
dc.subject | samtale | eng |
dc.subject | Matematikk | eng |
dc.subject | tematisk | eng |
dc.subject | analyse | eng |
dc.subject | tematisk analyse | eng |
dc.subject | observasjon | eng |
dc.title | Elevers roller i matematikksamtale | en_US |
dc.type | Master thesis | |
dc.date.updated | 2018-01-24T23:00:03Z | |
dc.rights.holder | Copyright the Author. All rights reserved | en_US |
dc.description.degree | Masteroppgave i matematikkdidatikk | en_US |
dc.description.localcode | MAT650 | |
dc.subject.nus | 753199 | eng |
fs.subjectcode | MAT650 | |
fs.unitcode | 12-11-00 | |