• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Faculty of Mathematics and Natural Sciences
  • Department of Mathematics
  • Department of Mathematics
  • View Item
  •   Home
  • Faculty of Mathematics and Natural Sciences
  • Department of Mathematics
  • Department of Mathematics
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Klassestørrelsens betydning for undervisningens innhold. En sammenligning av læreres undervisningspraksis i liten og stor klasse

Mentzoni, Torsten
Master thesis
Thumbnail
View/Open
master thesis (4.146Mb)
URI
https://hdl.handle.net/1956/17704
Date
2018-05-08
Metadata
Show full item record
Collections
  • Department of Mathematics [637]
Abstract
The importance of class size for the content of the teaching is a master's thesis that, using qualitative methods, tries to answer the question of how is the content of mathematics teaching in the upper secondary school affected by the class size? By starting from Schoenfeldt's (2014) framework for measuring the mathematical content of the teaching, I conducted a case study with two sets of a small and a large class observation with the same teacher as well as an interview of the teacher to look for answers to the question. The studies in this work show that reduced class size and increased quality of mathematics education coincide, and that smaller classes are associated with increased quality in the mathematical content of teaching. The findings are clear but can not rule out that students' varied motivation for different mathematics subjects is a contributing factor.
 
Klassestørrelsens betydning for undervisningens innhold er en masteroppgave som ved hjelp av kvalitative metoder prøver å besvare spørsmålet om hvordan innholdet i matematikk-undervisningen i den videregående skole påvirkes av klassestørrelsen. Ved å ta utgangspunkt i Schoenfeldts(2014) rammeverk for å måle undervisningens matematiske innhold fortok jeg et case-studie med to sett observasjoner av stor og liten klasse med samme lærer samt intervju av læreren for å lete etter svar på spørsmålet. Undersøkelsene i dette arbeidet viser at redusert klassestørrelse og økt kvalitet på matematikkundervisningen sammenfaller, og at mindre klasser henger sammen med økt kvalitet i det matematiske innholdet i undervisninger. Funnene er tydelige men kan ikke utelukke at elevers varierende motivasjon til ulike matematikkfag er en medvirkende årsak.
 
Publisher
The University of Bergen
Copyright
Copyright the Author. All rights reserved

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit