• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Faculty of Mathematics and Natural Sciences
  • Department of Chemistry
  • Master theses
  • View Item
  •   Home
  • Faculty of Mathematics and Natural Sciences
  • Department of Chemistry
  • Master theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

«Hvordan skal jeg kunne finne ut av det?» Ein kvalitativ studie av korleis elevar arbeider for å forstå tal og fakta som ikkje gir meining for dei

Tveito, Martha
Master thesis
Thumbnail
View/Open
master thesis (984.4Kb)
URI
https://hdl.handle.net/1956/23351
Date
2020-07-17
Metadata
Show full item record
Collections
  • Master theses [21]
Abstract
Dei nye læreplanane skal legge til rette for djupnelæring. Dette medfører mellom anna at utforskande arbeid og kritisk tenking er sentrale satsingsområde i norsk skule. For å kunne fremme elevane sin kompetanse i å lære og utforske, er det nødvendig med kunnskap om korleis elevane arbeider for å auke eiga forståing. Formålet med dette masterprosjektet er å undersøke korleis elevar arbeider for å forstå tal og fakta som ikkje gir meining for dei. Prosjektet er ein kvalitativ studie som baserer seg på ein analyse av lydopptak som har blitt gjort på 9. trinn på to ungdomsskular i Bergensområdet. Lydopptaka har blitt gjort medan elevane arbeidde saman i grupper med oppgåver som mellom anna skulle fremme kritisk tenking. Fem situasjonar har blitt analysert i lys av teori som karakteriserer tankeprosessar og kjenneteikn på kritisk tenking. Funna viser at elevane meistrar å oppdage forhold som treng utforsking og forklaring, og at dei disponerer tenkevanar som uttrykker eit ønske om å forstå. Vidare tydar funna på at elevane treng rettleiing i prosessen med å auke eiga forståing. Elevane treng støtte til å utforske data og forstå informasjon som ikkje gir meining for dei. Dette inkluderer rettleiing om korleis dei kan klargjere problemsituasjonen, søke etter alternative forklaringar og gjennomføre ansvarleg refleksjon. Det kjem også fram i studien at elevane har kritiske evner som dei brukar i forbindelse med utforsking.
Publisher
The University of Bergen
Copyright
Copyright the Author. All rights reserved

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit