dc.contributor.author | Gulbrandsen, Audun Håkon Klyve | |
dc.date.accessioned | 2020-08-27T05:10:47Z | |
dc.date.available | 2020-08-27T05:10:47Z | |
dc.date.issued | 2020-08-27 | |
dc.date.submitted | 2020-08-26T22:00:07Z | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/1956/23892 | |
dc.description.abstract | I denne studien undersøker jeg hvordan man kan designe et håndgripelig grensesnitt for Mixed Reality. Prosjektet inkluderer en kartlegging av teknologi for Mixed Reality, som er tilgjengelig på markedet i dag. En sentral del av studien består av en prototyping-prosess, med utvikling av en TUI-prototype for kjemiopplæring i Mixed Reality, der væskene kun eksisterer i det virtuelle miljøet. Resultatene fra prototypingen analyseres og diskuteres ved bruk av filtrerings- og manifesteringsdimensjoner. Prototypen viser hvordan man kan gi en standard byrette et "digitalt lag", ved å 3D-printe et festeadapter og montere en sensor på stoppehanen. Prototypen består ellers av en egen programkode, for simulering av en titreringsøvelsen. | en_US |
dc.language.iso | nob | |
dc.publisher | The University of Bergen | |
dc.rights | Copyright the Author. All rights reserved | |
dc.subject | XR; MR; AR; AV; VR; TUI; Kjemi; Titrering | |
dc.title | Håndgripelig brukergrensesnitt i Mixed Reality | |
dc.type | Master thesis | en_US |
dc.date.updated | 2020-08-26T22:00:07Z | |
dc.rights.holder | Copyright the Author. All rights reserved | en_US |
dc.description.degree | Masteroppgave i medie- og interaksjonsdesign | |
dc.description.localcode | MIX350 | |
dc.description.localcode | MASV-MIX | |
dc.subject.nus | 735999 | |
fs.subjectcode | MIX350 | |
fs.unitcode | 15-17-0 | |