Show simple item record

dc.contributor.authorGulbrandsen, Audun Håkon Klyve
dc.date.accessioned2020-08-27T05:10:47Z
dc.date.available2020-08-27T05:10:47Z
dc.date.issued2020-08-27
dc.date.submitted2020-08-26T22:00:07Z
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/1956/23892
dc.description.abstractI denne studien undersøker jeg hvordan man kan designe et håndgripelig grensesnitt for Mixed Reality. Prosjektet inkluderer en kartlegging av teknologi for Mixed Reality, som er tilgjengelig på markedet i dag. En sentral del av studien består av en prototyping-prosess, med utvikling av en TUI-prototype for kjemiopplæring i Mixed Reality, der væskene kun eksisterer i det virtuelle miljøet. Resultatene fra prototypingen analyseres og diskuteres ved bruk av filtrerings- og manifesteringsdimensjoner. Prototypen viser hvordan man kan gi en standard byrette et "digitalt lag", ved å 3D-printe et festeadapter og montere en sensor på stoppehanen. Prototypen består ellers av en egen programkode, for simulering av en titreringsøvelsen.en_US
dc.language.isonob
dc.publisherThe University of Bergen
dc.rightsCopyright the Author. All rights reserved
dc.subjectXR; MR; AR; AV; VR; TUI; Kjemi; Titrering
dc.titleHåndgripelig brukergrensesnitt i Mixed Reality
dc.typeMaster thesisen_US
dc.date.updated2020-08-26T22:00:07Z
dc.rights.holderCopyright the Author. All rights reserveden_US
dc.description.degreeMasteroppgave i medie- og interaksjonsdesign
dc.description.localcodeMIX350
dc.description.localcodeMASV-MIX
dc.subject.nus735999
fs.subjectcodeMIX350
fs.unitcode15-17-0


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record