Browsing Department of Education by Subject "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Andre pedagogiske fag: 289"
Now showing items 1-6 of 6
-
"Da vet du at det er de jentene, liksom". Læring og identitetsutvikling i spenningsfeltet mellom majoritetsfelleskapet og minoritetsfellesskapet
(Master thesis, 2003)Fra sammendrag: Denne oppgaven er en kvalitativ studie av en flerkulturell klasse med hovedfokuset på en jentegruppe bestående av fire pakistanske jenter og deres opplevelser av skolen som læringsarena med utgangspunkt i ... -
Helsearbeideres deltakelse i virtuelle fagnettverk. "Et instrument for faglig refleksjon"
(Master thesis, 2009-05-15)I denne forskningsoppgaven har jeg undersøkt helsearbeideres erfaringer fra deltakelse i virtuelle fagnett. Informantene er helsearbeidere fra ulike yrkesgrupper og ulike nivå i helsevesenet, og som alle arbeider innenfor ... -
Lærerrollen i mappevurdering. Fra mappebarn til mappevurdering
(Master thesis, 2002)Oppgaven setter fokus på lærerrollen i mappevurdering slik jeg møtte den i noen klasserom på en skole som innførte dette arbeids- og vurderingsredskapet på hele skolen høsten 1997. Jeg har i studien hatt et særlig fokus ... -
Narrating the relationship between leadership and learning outcomes: A study of public narratives in the Norwegian educational sector
(Doctoral thesis, 2015-06-04)In the last couple of decades improving student achievements has gained increased focus amongst policymakers. The increased focus on school leadership when discussing quality in schools has been especially evident in ... -
Språksjangeren i sykepleierutdanningen. En kvalitativ studie av sykepleierstudenters opplevelse av språksjangeren i sykepleierutdanningen
(Master thesis, 2009-05-13)Å utdanne seg til sykepleier handler om mer enn bare å lære seg fagkunnskap. Det handler i tillegg til fagkunnskap og praktiske ferdigheter om å utvikle en måte å tenke, kommunisere og møte pasienter og pårørende på. Det ... -
Utgått på dato? Arbeidsplassen som læringsarena for eldre arbeidstakere
(Master thesis, 2002)Hensikten med undersøkelsen er å få en forståelse av arbeidsplassen som læringsarena for arbeidstakere i senyrkesfasen. Læring i arbeidslivet er satt på den politiske dagsorden og er behandlet i flere offentlige utredninger ...