• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Department of Education på tittel 
  •   Hjem
  • Faculty of Psychology
  • Department of Education
  • Blar i Department of Education på tittel
  •   Hjem
  • Faculty of Psychology
  • Department of Education
  • Blar i Department of Education på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Department of Education på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 1-20 av 287

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Aktørskap hjå norsklærarar i vidaregåande skule : Ein sosiokulturell intervjustudie 

      Halvorsen, Øyvind Wiik (Doctoral thesis, 2021-04-22)
      This thesis is an interview study with the aim of exploring upper secondary school teachers’ experiences with giving direction to their own practice. These experiences can be understood and explored as expressions of teacher ...
    • "Alle burde hatt ein forskarskule". Ein kvalitativ studie av tidlegare stipendiatar sine erfaringar med forskarskulen NAFOL 

      Sunde, John Ivar Olsen (Master thesis, 2017)
      National research schools are defined as one strategy to increase the quality of the doctoral education in Norway, by offering an enhanced professional environment for PhD students in selected research domains. In this ...
    • Alternativ Kroppsøving i den vidaregåande skulen. Ein kvalitativ studie av elevane sine erfaringar med motivasjon i kroppsøvingsfaget 

      Sævig, Gro Lillian Almeland (Master thesis, 2015-05-13)
      My own experience, statistics and research findings suggest that many pupils struggle with motivation in Physical Education (PE). Alternative PE is a training offer that is created with the purpose of getting more pupils ...
    • Are Autonomously Motivated University Instructors More Autonomy-Supportive Teachers? 

      Yasué, Maï; Jeno, Lucas Matias; Langdon, Jody L. (Peer reviewed; Journal article, 2019)
      We extended the research on autonomy-supportive teaching to universities and examined the relationships between autonomous motivation to teach and autonomy-supportive teaching. Autonomously motivated university instructors ...
    • ‘Are we going to do that now?’ Orientations and response-abilities in the embodied classroom 

      Klykken, Fride Haram (Journal article; Peer reviewed, 2021)
      Asking ‘How do spatial and bodily processes produce teaching as a phenomenon?’ this paper approaches ‘teaching’ as a relational, spatial and bodily encounter. Findings from a video-based ethnographic account of everyday ...
    • «Å lede en gjeng med ledere» - bruken av lærernes arbeidstid i den videregående skolen 

      Nilssen, Lars Arne (Master thesis, 2020-06-26)
      En viktig mekanisme for styring i den moderne norske skolen, er rammene rundt lærernes arbeidstid. Selv om mesteparten av arbeidstiden er båndlagt gjennom nasjonale bestemmelser, og hovedsakelig knyttet til undervisning, ...
    • «Å lede til utvikling». En kvalitativ studie av muligheten mellomledere i ungdomsskolen har til å drive pedagogisk utviklingsarbeid. 

      Fløisand, Christine Schütz (Master thesis, 2017-06-24)
      Summary Objective: In recent years, middle-level leaders have been assigned a new role in the Norwegian educational system. In the school’s hierarchy, this new role is situated between the teachers and the principal. This ...
    • «Å svømme på dypt vann?»: En kvalitativ studie av traineers opplevelser av læring og læringsprosesser i traineeprogram 

      Torgersen, Line Susort (Master thesis, 2017-06-16)
      The subject of this master’s thesis is trainees’ experiences of being a trainee in two recognized and complex knowledge intensive companies. The main research question is «What characterizes trainee employees’ experiences ...
    • Barn og barndom i skolens sanger 

      Olsen, Ina Kristin Johnsen (Master thesis, 2014-05-20)
      Our understanding of children and childhood seems to have undergone a change in recent years in relation to previous times. Statements such as “children mature more rapidly these days” or “childhood is on the verge of ...
    • Barnehagelærerers psykososiale arbeidsmiljø- - en kvantitativ studie av barnehagelæreres opplevelser av krav, kontroll, sosial støtte, mestring og stress i arbeidsituasjonen 

      Gåsemyr, Ragnhild Kolaas (Master thesis, 2019-06-18)
      Denne kvantitative studien tar for seg barnehagelæreres psykososiale arbeidsmiljø i kommunale barnehager, i en stor kommune i Norge. Arbeidsmiljøfaktorer som er undersøkt er barnehagelæreres opplevelser av krav, kontroll, ...
    • Barnehagestyreren på stram line - En studie av kompetansekrav til barnehagestyrere 

      Totland, Trudi Anda (Master thesis, 2011-05-16)
      The aim of the study is to investigate the relationship between the requirements for kindergarden skills and the real expertise of these leaders. The study has a qualitative design. From a hermeneutical approach I conducted ...
    • Barnets stemme hjemme. Om barneskolebarns deltagelse hjemme sett fra barns synsvinkel 

      Sagoe, Unni (Master thesis, 2008-06-30)
      Implementeringen av Barnekonvensjonen i norsk lovverk i 2003 har aktualisert ulike tema knyttet til barns rettigheter. Barns deltagelse er et barnepolitisk satsingsområde, og Norge skal være ledende i Europa på dette ...
    • Becoming a professional digital competent teacher 

      Helleve, Ingrid; Almås, Aslaug Grov; Bjørkelo, Brita (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      The aim of this Norwegian study is to focus on challenges and possibilities concerning professional digital competence (PDC) for teacher education encountering students in transition between the position as private and ...
    • Bedre skolestart med skolestartskjema? En kvalitativ studie av skolestartskjema som overgangspraksis 

      Nepstad, Marianne (Master thesis, 2018-06-27)
      The theme of this master’s thesis is kindergarten teachers, school teachers and SFO leaders' experiences with information transfer in the transition between kindergarten and school. The problem is as follows: What characterizes ...
    • Behind the scenes: Unpacking student discussion and critical reflection in lectures 

      Ludvigsen, Kristine; Krumsvik, Rune Johan; Breivik, Jens (Journal article; Peer reviewed, 2020)
      This study investigated the characteristics of peer discussions used to support formative assessment in lectures, facilitated by a student response system, in an undergraduate qualitative methods course for psychology ...
    • Bilde og pedagogikk : En empirisk undersøkelse av ungdoms fortellinger om bilder 

      Sæverot, Ane Malene (Doctoral thesis, 2020-06-12)
      The topic of this dissertation is images, youths and pedagogy. The life of youths today is characterized by digital media and technological objects, such as smartphone, IPAD and computer (Frantzen and Schofield, 2018, ...
    • "Ble vekket av han andre som sa eg ikkje måtte sove på jobb" - en etnografisk undersøkelse om læring av sosiale normer i skole og bedrift i lys av Mesterlære og Konsekvenspedagogikk. 

      Teige, Roar (Master thesis, 2008)
      Ungdom blir ofte overrasket over arbeidslivets krav når de kommer ut i jobb. En økende brukav praksisutplasseringer fra skolenes side er et tiltak man mener gjør yrkesforberedelsenbedre.I oppgaven undersøker jeg problemet ...
    • The Borderlands of Educational Inclusion. Analyses of inclusion and exclusion processes for minority language students 

      Hilt, Line (Doctoral thesis, 2016-05-31)
      This dissertation is based on three studies that provide qualitative analyses of systemic inclusion and exclusion processes for the group labelled minority language students in Norwegian educational policy. The theoretical ...
    • Bruk av digitale verktøy i elevers læringsarbeid – med fokus på sammenhengen mellom læring og vurdering for læring 

      Kongsgården, Petter; Krumsvik, Rune Johan (Peer reviewed; Journal article, 2013)
      Denne artikkelen fokuserer på utfordringer ved bruk av digitale verktøy i elevers læring og vurdering for læring i videregående skole etter innføring av ny læreplan, Kunnskapsløftet. Forskning viser at norsk skole har en ...
    • Building Teacher Identity in a New Partnership Project, - Multiple Perspectives 

      Halvorsen, Kirsti Vindal (Peer reviewed; Journal article, 2014-02)
      This paper explores the process of identity building among novice student teachers enrolled in a newly established partnership project embedded in a four-year Norwegian teacher education program. The empirical evidence in ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDette delarkivetUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit