Blar i Department of Education på tittel
Viser treff 366-374 av 374
-
Yrkesfaglig fordypning som praktisk fag. Hvordan opplever elevene på vg1 helse – og oppvekstfag yrkesfaglig fordypning som praktisk fag?
(Master thesis, 2018-12-05)In this study I have investigated how work placement in yrkesfaglig fordypning is experienced and perceived by pupils in their first year of Health and Development Studies in Upper Secondary School. Yrkesfaglig fordypning ... -
Yrkesretting av fellesfag i videregående skole. Engelsklæreres syn på yrkesretting av engelskfaget
(Master thesis, 2016-05-12)This master's thesis deals with English language teachers' view on vocationalization of English as a common core subject. The starting point for the study is the project Fellesfag, yrkesretting og relevans (FYR)" which is ... -
Å bli avvist i møtet med den annen - En kvalitativ studie om adopsjon og problemer med ny tilknytning
(Master thesis, 2008)The sunshine story" of an adoption brings a smile to our faces and warmth to our hearts. Unfortunately this is not always the reality. In this study I focus on one family who adopted a child with attachment disorder. This ... -
Å henge teorien på praksisknaggen
(Master thesis, 2018-06-12)This master thesis focuses on students at the kindergarten teacher program, and their experience of practice as part of the study. I have completed a qualitative study, where nine students in their final year at the ... -
Å leve i ei verd av andre sine ord. Gutar og lesing
(Master thesis, 2013-05-15)This is a thesis in Teaching and Education at the Department of Education (ALI), Sogn og Fjordane / The University of Bergen. The theme is boys and literacy. Background for the topic is the poor results in national and ... -
Å lykkes som rektor. En kvalitativ analyse av noen fortellinger om hva som gir dem opplevelsen av å lykkes i rektorfunksjonen.
(Master thesis, 2005)Denne hovedoppgaven handler om hvordan rektorer i grunnskolen setter ord på sine opplevelser av å lykkes som rektor. Målet med oppgaven er å fremskaffe forskningsbasert kunnskap om forhold som gir skoleledere opplevelsen ... -
Å undervise om å undervise - Lærerutdanneres kompetanse sett fra deres eget og fra lærerstudenters perspektiv
(Peer reviewed; Journal article, 2016)Artikkelen retter søkelyset mot lærerutdannere, en gruppe som hittil har blitt viet liten oppmerksomhet i forskningslitteraturen. I europeisk sammenheng er det ingen enhetlig forståelse for yrkesgruppen og for hvilke ... -
Å vere eller å vera, det er spørsmålet. Om bruken av jamstilte former i nynorsknormalen
(Master thesis, 2014-10-31)In the Norwegian Nynorsk normal we have many optional word forms to choose between. Since year 2012 the partition between main forms and alternative forms in the Norwegian Nynorsk normal has been repealed. The freedom to ... -
Å være lærer i ungdomsskolen. Fortellinger om motivasjon og utfordringer
(Master thesis, 2018-06-27)The teaching profession is a profession with a high degree of wellbeing, however it is also a profession in which a large degree of burnout and stress is reported (Skaalvik & Skaalvik 2016). Based on research, motivational ...